Året som gått- 2007

Januari:

2007 hade kunnat börja bättre, en nyårsfest som slutade med att jag satt längs skogsvägen i mariehill med Karin och var alldeles för full. Blev osams med min äldsta vän utan att veta vad jag sagt eller gjort. Men efter det måste jag säga att året blivit bättre än på många år. Trots motgångar har de bra sakerna dominerat.

Jag var med som målsägande på en rättegång. Mer än ett år efter händelsen så det var väldigt svårt att minnas något. Fick 500 kronor skadestånd för sveda och värk för att blivit slagen och se massa hemska saker. Illa, men det är så det är i Sverige.

Min sambo Elin flyttade ju till Elias i Uppsala så jag var ensam i vår 4a i Sätra några månader..


Februari:

Jag börjar jobba extra på Fjärran Höjderbadet. Sanna kommer och bor med mig 2 veckor när hon har praktik på Brända bocken. Blir bortskämd med lagad mat varje dag. Högskolan bjuder på en hockeymatch så jag och Kristin går dit i snöstorm. Första gången jag är in i nya Läkerol arena och jag är grymt imponerad.


Mars

Jag flyttar in i nya lägenheten på nordost.  

IK Sätra slutar 2a i serien och vi missar div 1 platsen.

Jag spelar Open i Uppsalas inomhushall med Mirjam och vi förlorar mot Tina och Lisa i finalen. Jag skaffar gymkort på worldclass.


April

Började prata med en kul kille på efterfesten. En Jesse. Han hade ett beachkort på sin presentation och dom var tydligen ett gäng som brukade spela. Kul tyckte jag. Så bjöd han mig +vänner på utflyttningsfest med grillning. Var lite tveksam men fick med mig flera ur laget så då kändes det bättre. Kom dit och det blev lite spänt i början men släppte snart. Kommer ihåg att en söt kille i röd tröja hjälpte mig att ladda hem African Queen och eftersom Mirjam var med så var partyt fulländat :)  Den söta killen var för övrigt Asp. Haha.


Jag var på kryssning med hela gänget. Den helt klart bästa hittills. En lagom blandning av fyllecell och offentligt sex och jag var inte med på nått av dom! :)  

Firade Valborg i Lenninge med Eken, Sigrid och Frida. Även det hur roligt som helst!!


Maj

Umgicks ofta med killgänget och beachsäsongen kom. Visade sig att dom var på lagom nivå att spela med och mot, så många, många timmar spenderades i boulongen. Samtidigt umgicks jag mer och mer med Kristin i min klass och jag är glad att jag hittat nån som är lika galen som mig :) 

Fick sommarjobb på hemtjänsten i valbo och trivs hur bra som helst. Det är bara 75 % så jag slutar innan 14 nästan varje dag. Perfekt för beachvolleyboll. Spelar turneringar med många olika som vanligt.. Men blir inte så nöjd med resultaten.

Var på ledar camp i Rättvik och hade jättekul!  Badade i siljan, träffade floorfillerdeltagare, dansade hiphop, disco och modernt. Gick väl så där :) 


Juni


Beach för hela slanten. Turneringar varje helg utom midsommar. Satt ensam och körde till Umeå för att spela till och med.

Midsommar firades i Emilias stuga men blev väldigt lugn för min del. Förutom lite bråk då. Jag och Eken sov hos mamma och åt sill och potatis med henne.

Min yngsta syster Sanna tog studenten! Det var en stolt syster som stod där i Bollnäs och grattade! Även Sigrid tog studenten och jag var till hennes bal och tittade. Hon var så vacker :) 


Juli

Kristin flyttade till Gävle! Mycket efterlängtat! Samtidigt har Tina avskedsfest för hon är på väg att flytta till Stockholm. Mycket oväntat och mycket tråkigt.

Beach varje helg som vanligt.

Vi är och tränar i Boulongen nästan varje dag.

Asp blir singel och bestämmer sig för att dränka sina sorger i sprit. Det leder till att en kille ringer polisen och ger vårat signalement, och dom vill ta hand om honom men bedömer att jag klarar det. Jag BÄR hem honom från krogen ungefär 2-3 timmar efter att allt stängt och han nyktrat till så mycket att han i alla fall kan lyfta huvudet.

Juli blir lite tråkigt eftersom en av mina bästa vänner blir tillsammans med nån jag tycker väldigt mycket om.

Sätra blir erbjuden en plats i div 1 Norra, och jag bestämmer samtidigt att åka till Norge och jobba med Malin Ivarsson. Planen är att resa till thailand, australien och NZ efteråt.

Jag och Kristin var på brynäs första isträning. :)


Augusti


Sigrid åker till australien så det blir väldigt tomt.

Asp, jag, Eken och Peter åker till Åland och avslutar sommaren på det bästa sättet nånsin! World tour i beachvolleyboll och boende i husvagn.

Jag fyller 23 år. Inget märkvärdigt med det.. förutom kanske att jag får åka lagligt på kryssning.

Kristin fyller 30 dagen innan och det firas stort! :) Hon får ett fallskärmshopp av oss i present.

Malin bestämmer sig för att inte åka till norge och sedan resa. Två dagar senare ringer en kille från Norge och erbjuder oss jobb, så jag letar överallt bland vänner och bekanta men ingen kan åka. Hittar till slut en tjej från Borlänge på ett forum och vi tar jobbet som ullsorterare på ett slakteri i Förde.

Hade reunion med simmarna.. Ca 8 år sen man träffade vissa av dom så det var väldigt trevligt.


September

Jag åker till Norge. Gör inte annat än att jobba, träna och sova. Får mycket nya norska vänner.


Oktober

Jobbar, och jobbar. Festar en del men annars händer inte så mycket.


November

Jobbar 1 vecka in i nov sen åker jag hem. Hemma är inget som förut och jag saknar sällskapet jag alltid haft när jag varit i Norge. Jobbar extra på hemtjänsten och spelar div 1 med Sätra. Det går grymt bra och vi vinner nästan alla matcher.

Jag och tre andra i laget fick dopingtesta oss!

Jag får jobb på ICA maxi i Förde. Heltid och 130 NOK i timmen så jag bestämmer mig för att åka tillbaka. Hittar 2 tjejer som vill hyra min lägenhet januari-juni så det passar mig perfekt.


December

Vi vann div 1 Norra och gick upp i allsvenskan. Helt overkligt! 

Är tillbaka i Förde och trivs väldigt bra. Var hem över jul men nu är det ingen återvändo.. vet inte när jag kommer tillbaka till Sverige nästa gång. Ser fram emot ett lika bra, eller bättre 2008!  Jag har inget nyårslöfte men ska försöka att börja om, och glömma allt dåligt som varit.


Så där, det var min långa men ändå väldigt nerkortade årskrönika. Gott nytt år till alla där ute!


Kommentarer
Postat av: eken

mm mycket hare hänt... svårt å minnas allt.
Gott nytt år gumman. Love you! :D

2007-12-31 @ 13:14:01
URL: http://ekens.blogg.se
Postat av: Mirre

Jag gillar kommentaren: "...och eftersom Miriam var där så blev festen fulländad"
Ballt! =)

2008-01-01 @ 20:56:19
Postat av: Petra

haha ja jag hade väl mer tänkt mig du+african queen :P

2008-01-01 @ 22:54:52
Postat av: Sofi

Gott Nytt År på dig Petra!

2008-01-02 @ 12:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0