Lantliga äventyr

haha ännu en sjuk kväll med tjejerna. :)   Typ 10 min innan jag och kristin skulle åka till pappa för att fira valborg så bestämde Sigge och Frida att dom skulle med. Så vi drog iväg och kom fram till Lenninge vid halv 7. Åt världens godaste kött och potatisgratäng. Sen skulle vi iväg till kasen. Den var tyvärr inte tänd när vi kom dit så det blev lite länge där tyckte vi. Men vi fick va med i en kör som sjöng in våren...de ni! Sjungit för alla Lenninges invånare :)
Efter det var det dax att bada tunna. Sjöngs en hel del i badet. Det blir alltid så med min far...han gillar att sjunga!
Hur mysigt som helst var det iallafall..å vi satt väl där i några timmar. Sen ringde Fredrik, min bonusbror. Han hade inflyttningsfest. Han å 3 kompisar har flyttat in i ett hus i Rengsjö. Aja ska vi vara lite galna tänkte vi då..å så bestämde vi oss för att ta en taxi dit. Ingela ringde å det skulle ta en halvtimme inann den kom. Så vi slängde oss ur badet å fick på oss kläder... Sminkade lite snabbt sen skulle vi iväg. Men taxin kom inte.. Så jag ringde å fick svaret att den varit där redan men åkt tillbaka eftersom det inte av nån där. Meeeen sa vi då...så skulle det ta 45 min innan nästa kunde komma. Jahapp.. så då ringde ingela en annan konstig taxichaufför. Hon var den enda i sitt företag. :)  Så vi började traska.. hon skulle hämta upp oss vid herrgården, å det är en bit dit. Jag hade fått (snott) en halv platta öl & gin av pappa...  så den bar vi på. Så kom vi fram till en traktor..  där skulle vi upp å klättra så klart. Är man på landet så är man. Jag fick vara fotograf. hihi.
Sen trsakade vi vidare och efter några hundra meter är det nån som vill ha en öl. EEEHM... Men var är  plattan då? det va ingen som hade den :)  Så kom vi på att vi kanske lämnat den vid traktorn.. vilket roade oss grymt mycket och vi låg och skrattade ett bra tag. Sigge fick springa iväg å hämta :)

Till slut (det var många stopp på vägen) om vi fram till herrgården å taxin kom ganska snart. Hon va så ful att ja va tvungen att knäppa kort på henne :)  Råkade även hälla ut en halv öl bredvid sätet men det märkte hon inte. Tur det. :)

Så kom vi fram till Fredrik... men han låg å "sov" med nån tjej.. så vi satte oss me dom andra grabbarna från hans band och tjattrade lite..sen tog en av dom fram en gitarr å sjöng...ALLVARLIGT vilken bra röst!  Vi ska få deras skiva så ska ni få höra :)   Sen har ja inte så mycket mer minnen..  vet att jag ställde klockan tidigt på kvällen för at ja skulle va säker på att komma upp eftersom jag skulle iväg tidigt och spela i västerås. :) Så blev det inte heller..inget blev som vi hade tänkt oss den här kvällen. Jag vaknade inte av väckarklockan.. så halv 9 kommer vi iväg från Rengsjö. Sigge körde som en galning hem till gävle å vi lyckades komma dit "bara" 30 min för sent.

Så idag är jag lagom sliten...ska nog sova snart tror jag :) 


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha...
Vad va de för fel på chauffören? jag tyckte hon va het!

2007-05-01 @ 21:24:48
Postat av: Miriam

hahahaha...
Vad va de för fel på chauffören? jag tyckte hon va het!

2007-05-01 @ 21:25:14
Postat av: Eken

Å herregud vilken helg! Det här måste vi göra om snart. hihi

2007-05-03 @ 08:46:15
URL: http://ekens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0