Födelsedagsbarn



Är det inte meningen att man ska ha det jättebra på sin födelsedag? Idag är dagen då allt gick fel istället.
Kunde inte somna igår förrän ca 03..  Viss ångest över att man ställt klockan på 05.45!
Vaknade upp kl 05 med ett ryck! Hade en tokverklig dröm att jag fick en stroke medan jag satt i bilen och kände hur jag bitvis tappade rörelseförmågan och talförmågan. Jag åkte i en lång tunnel och kände hur allt gick i superfart runt om mig å jag kunde inte göra något. Rullade in på en avfart och som tur var fanns det poliser där som tog hand om mig och ringde ambulans. Började precis lugna ner mig, men satt och försökte få händerna att fungera när en av poliserna rullade iväg mig och hängde ut mig över en kant (typ ett stup) Jag kunde ju inte försvara mig alls och fick panik, och det var då jag vaknade!
Hade legat på armarna så dom var bortdomnade, eftersom jag trodde att drömmen var verklig så blev det ju inte bättre av att jag inte kunde röra armarna! Grät och fick ingen luft. Men efter några minuter insåg jag att det var en dröm och lugnade ner mig lite..  kunde självklart inte somna om!

Tvingade upp mig till jobbet och hade en ovanligt stressig dag. Skulle slutat kl 12 men blev lite sen, så jag missade 12.10 bussen! På väg till nästa buss tänkte jag att jag måste ju göra nått för att dagen ska kännas bra. Man har ju bara en 24årsdag lixom. Så jag vände, och gick och köpte kinamat. När nästa buss kom och jag hoppat på den dök det plötsligt upp kontrollanter några hållplatser bort. Så då fick man en böter på 400 och blev av med busskortet!!!
(Ja jag köper ungdomskort i ren protest. Varför ska jag betala 590 :- istället för 290:-, när man vid köp av ENKELBILJETT är ungdom tills man är 26?) Plus att jag inte hade 590 kr tyckte jag.

Ja, så var den dagen förstörd.. och sen dess har jag suttit ensam hemma utan ett enda besök. har ju redan haft kalas för mamma, syskonen och mormor så.

Less som tusan, och har fortfarande den där otäcka känslan från drömmen kvar. Men har fått sjukt mycket grattisönskningar på sms och facebook. Tack så mycket! :)  

Kommentarer
Postat av: Karin

hehe det hade jag glömt:) var flera år sen jag var där.. är det nu i helgen? nåt att hänga i granen?:D hehe

2008-08-06 @ 10:20:35
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

ja innan skolorna börjar:) men bor du i shamn nu eller? tyckte jag såg dig på stationen för ett tag sen:)

2008-08-06 @ 13:54:50
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: paulina.

GRATTIS.

2008-08-06 @ 14:19:33
URL: http://colaburk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0