73 dagar kvar..

Tills jag åker på beachcamp!!!  Shit vad jag längtar!

Helgen i Sverige fortsatte precis lika bra som den började. Lördagen åkte jag och Sigrid till lilla hallen på Polhem och tränade i lite drygt en timme. Sen hem till henne och åt jättegod mat, och kollade på VM final i bandy. Inget jag skulle ha kollat på annars kanske, men familjen Simonssons intresse smittade helt klart av sig! Sverige vann för tredje året i rad, och jag kunde se att Sigrid gärna hade varit där. Sen bar det iväg till samling inför matchen mot Ljungby. Vi förlorade med 3-0 men dom var ett bättre lag helt enkelt. Jag fick spela ganska mycket så jag var glad ändå. Efter matchen tänkte jag och sigrid träna lite till, och Eken, lillen å Maria hade oxå krafter kvar så vi satte igång och spelade. Så kul!!  Det var en trött Petra som åkte hem för en dusch hos simonssons igen.
Efter det blev det melodifestival och sushi hos Asp. Jag tyckte det va helt okej låtar! Sanna, Carola och Olas iallafall! Kebabpizzorna hade vi kunnat klara oss utan!
Efter det blev det lite kärleksfilm. Ja, Asp försökte få oss att se The Darjeeling Limited  först men efter 20 minuter hade både jag och Sigrid sett nog!

Sen åkte ja till Maria å Marcus för att sova. Vaknade ganska sent på söndagen och mobbade en bakfull marcus. Sen blev det Kungshallen. Duktig som jag är tog jag pasta med lax och spenat och det var jättegott!! Hade gärna tagit en pizza, men innan match känns det lite dumt!

Matchen mot Gislaved gick inge vidare. Förlust med 3-0 och jag spelade inte särskilt bra. Men men.

Ja, så har vi kommit till resan hem då. Tåg till arlanda kl 11.25. Flyget till Oslo 14.00 och allt funkade som det skulle. Hade tagit lite extra tid mellan flygen nu så det inte skulle bli som förra gången.. 17.30 var time for takeof till Förde! Bagaget tog även nu GRYMT lång tid. Men jag satt och läste min bok och tog det lugnt. Checkade in och kollade lite i taxfreen som är ganska dålig i oslo tycker jag. Kommer till min gate, och då står det att planet är försenat. New info 18.30. Jahaja!  Bara att slå sig ner och läsa då. 18.45 kom vi iväg, å jag pustade ut. 50 minuter senare när vi påbörjat nedstigningen, och faktiskt kommit ganska nära marken, så känner man hur planet lyfter igen. What!?  Flygvärdinnan informerar om att det är för dimmigt för att gå ner och vi ska cirkla runt ett tag, för dimman borde lätta vilken minut som helst. Det gjorde den inte, och flygvärdinnan informerar igen om att vi ska landa i Bergen istället! Hmm okej. Landar i Bergen men får sitta kvar i planet. Väntar där ca 45 minuter på att fler passagerare ska få följa med därifrån. Sen lyfter vi igen och landar i Sogndal istället. Därifrån får vi ta buss, lite mer än 2 timmar till Förde. När jag kommer fram är klockan nästan 1, och jag vågar inte väcka nån för att få skjuts från stan så jag promenerar med väskan hem. Skönt iofs när man suttit hela dan, men jag hade nog hellre hoppat i säng direkt.

Nu ska ni inte tro att det är jag som har maximal otur..  sånt här händer tydligen lite då och då här. Pga av allt regn. SUCK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0