Jobblördag

Lördag morgon vaknade jag och kände att förkylningen äntligen släppt. Tur var väl det, eftersom jag skulle jobba två pass.
10-18 på ICA och 19.30 och så länge jag orkade skulle jag på uppläring på pikant. Hon jag skulle jobba med var sjuk eller nått så jag fick va me en som typ inte visste att jag skulle komma. Först sa hon att jag kunde gå och hämta nyckeln till safet. Jag stod och såg frågande ut... å den yngre tjejen som var där förklarade att jag inte varit där nån gång. Nähä ok. Å så visade hon. KOm upp i baren och hon började sätta fram saker och visa allt i en rasande sak. Jag frågade nått, å sen tyckte hon nog att jag såg frågande ut, för hon stannar upp och frågar: Du HAR väl jobbat i bar förut? Näää tycker jag. Oj okej. Efter det gick genomgången lite långsammare. Å så fick jag gå stå med den yngre tjejen i den lilla baren nere och servera ett sällskap. Nån som fyllde 30. Började me att lära mig å göra gin å tonic. :)
Efter en timme försvann Kine för att göra nått och jag stod ensam. Innan var det mest vin och öl.. men då kom en tjej som ville ha nått med sprit. Vad har ni? frågade hon. Det enda jag kan göra är gin och tonic svarade jag. Då skulle jag väldigt gärna vilja ha en sån sa hon med ett leende. :)

Efter ett tag fick jag en pärm me dom andra drinkarna oxå så det var inte så svårt :) stannade till 2..sen GICK jag hem.. Var så trött när jag kom hem så jag somnade direkt. Hann knappt få av kläderna.

Nu ska jag se James bond 3 med Terje å Tom. Å äta glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0