Det finns tillfällen..

...då det är bra att man inte har en sambo. Idag har jag lagat spagetti med pastasås. Hade krossade tomater, majs å bambuskott så ja blandade i vad jag hade. Sen kryddade jag. Det brukar aldrig smaka nått när jag kryddar tycker jag, så jag kryddade lite till. Sen smakade jag. SHIT va starkt det var!!  Men jag kunde ju inte bara slänga bort maten..så jag åt upp den. Så nu sitter jag här med en bortdomnad tunga och svettpärlor i pannan. Tänk vad hemsk det skulle vara om jag lagat maten till nån annan!

Idag har jag suttit själv i kassan hela dagen! Nästan inte bett om hjälp! Är faktiskt ganska kul att sitta kassan. Man träffar mer folk och så händer det nått nästan hela tiden. Det är ju aldrig stressigt där heller.

Igår när jag gick till och från jobbet slog det mig att det faktiskt var beachväder! Flera plusgrader, och inge snö eller så. Så bestämde jag mig att imorron, då ska jag minsann ringa runt och hitta några som vill spela beach efter jobbet. tar man bara på sig skor å bra kläder så är det ju lugnt! Har sett ett beachnät som sitter uppe fortfarande, även om det hänger lite och är lite slitet. Men det duger!!
Vaknade imorse och kunde inte öppna ögonen för att det sved i dom. Råkade lägga mig lite sent. Men sen kom jag på att jag skulle få spela beach idag så jag studsade upp och sprang ner i duschen. Efter duschen tittade jag ut genom fönstret. Det var HUR MYCKET SNÖ SOM HELST!!! Faan. Men men. Stora snöflingor var det, och snö betyder -Inget regn! Så jag satte på mig reflexvästen och pluggade i musiken i öronen och småskuttade iväg till jobbet :)  Det är otroligt vad första låten avgör hur den 25 minuter långa promenaden ska bli. I måndags öste regnet ner..och den första låten när jag kom ut var..   Umbrella! Då kan man ju inte ens hata regnet när man hör den!
Idag när jag kom ut var det Hey ya som startade min färd, därav småskuttandet. :)

Jag, Stefan och Ingelin funderade på att åka till Jölster och åka skidor idag efter jobbet. Det är ca 2 mil bort, och jag skulle få låna skidor av Stefan. Men sen blev det så krångligt med att ta sig dit, det va INGEN som kunde låna ut bilen just idag. Så typiskt. Så skulle Hayley åka skidor själv idag, så jag kunde inte låna hennes vinterkläder. Hmm ska man behöva köpa såna alltså?
Vi satsar på i helgen istället iallafall!

Nu är det dax för säsongspremiär av House :) Som jag längtat!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Ååh Hey ya! Ska du spela beach i snö får du faktiskt döpa om sporten. Kram på dig kryddfia.

2008-01-30 @ 19:53:02
URL: http://hockeykristin.blogspot.com
Postat av: Asp

Oj, va snäll din blogg blev med nytt utseende:) but i like it.

2008-02-01 @ 10:35:07
URL: http://andersasp.blogspot.com
Postat av: Asp

Oj, va snäll din blogg blev med nytt utseende:) but i like it.

2008-02-01 @ 10:35:13
URL: http://andersasp.blogspot.com
Postat av: Petra

Ja... Snäll är ju min nya image! :)
Snäll och oskyldig!

2008-02-01 @ 15:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0