Horoskop

image80

Okej.. jag erkänner. Jag är en sucker för horoskop!
Läser alla jag ser.. även om jag inte tror på alla. Men om man läser beskrivningen på ett lejon så är det bara JAG. Ledartypen, gillar att vara i centrum, slarvig, osv.
Gjorde misstaget att gå in på aftonbladet och läsa deras sexhoroskop för året 2008. En av mina bästa dagar för att få sex 2008 är imorgon den 23/1. Det är inte utan att man får lite panik när man läser det. Betyder det att jag inte kommer ha nå sex i år eller? För imorgon kan jag med 99 procents säkerhet säga att jag inte kommer att ha sex. Om inte annat för att jag jobbar 7-20.. Aja. Time will tell!

Något annat jag måste kolla upp är det här med kinesiskt horoskop. Det kinesiska horoskopet grundar sig på år och inte månader. Jag är född i Råttans år. Och 2008 är just råttans år.. så det borde betyda något bra tycker jag.
Några påstående om Råttan: (jag rekommenderar att ni läser det här! SCARY)

*  Framför allt är Råttan den suveräne opportunisten. Detta, i förening med att Råttan aldrig nekar sig själv någonting, gör honom ofta till en stor frossare. Råttan är född med smak för det ljuva livet och är alltid beredd att ta för sig av det. Be en Råtta prova ut en ny exotisk cocktail, närvara vid premiären på den senaste teateruppsättningen eller att i sista stund följa med på en weekendtur till Algarve, och du behöver aldrig riskera att få nej

*  "Lagom" är ett ord som saknas i Råttans vokabulär. Ingen kan älska med samma glöd och intensitet som en Råtta - och ingen väntar sig så mycket i retur.

*  Råttan är ingen bonde och han avskyr alla former av trist rutinarbete. Därför hittar man honom oftast ute på någon nattklubb, inte pysslande hemma i trädgården..

*  Eftersom Råttan ständigt är på väg någonstans, har han aldrig tid eller möjlighet att lägga upp några förråd för framtiden och inte heller hinner han sköta om hemmet. Och om Råttan mot all förmodan skulle lyckas fylla sin visthusbod, ställer han troligen till med en brakfest och tömmer den omgående. Råttans enkla levnadsregel är att slå till när möjlighet ges

*  Men när vintern kommer förändras bilden helt och det är då som Råttan är som mest utsatt. Ladorna är tomma och svälten står för dörren. Vid sådana tillfällen, eller när hans planer går om intet, är Råttan den förste som hittar fel och klagar. En plötslig förändring till det sämre bringar ofta i dagen hans trångsynthet, spelarens nonchalans för fakta och hans okänslighet inför romantiska möten. Men hur hopplös framtiden än kan te sig har Råttan alltid ett ess i rockärmen. Hans trumfkort heter charm och få är i stånd att motstå den.

*  Men vad du än gör så underskatta aldrig en Råtta, för allt hos honom är nu inte bara ett charmerande leende. Så snart han bestämt sig för något, sparar han inte på någon möda för att nå sitt mål. Om nödvändigt kämpar han till det bittra slutet.

*  har ett så uselt tidsbegrepp. Om en Råtta lovar att komma på middag klockan åtta, kan du lika gärna läsa en bok som att bara sitta där och vänta på att han ska dyka upp.

*  Råttan är naturligt sällskaplig av sig och älskar umgänge

och så där fortsätter det. Det är så sjukt mycket jag så jag blir chockad när jag läser!

Är det bara jag som tror på sånt här?

Kommentarer
Postat av: Kristin

Ja, det är bara du.

2008-01-22 @ 23:18:59
Postat av: Eken

Du.. det där stämde ju faktiskt otäckt bra en del grejjer... På både dig och mig liksom... huvva...

2008-01-23 @ 11:02:31
URL: http://ekens.blogg.se
Postat av: Mirre

Hädanefter kallas du för råttan..

2008-01-23 @ 16:13:56
Postat av: Petra

Haha Mirre du ska inte säga så mycket.. Du är enligt Kineserna en GRIS! :P
http://www.monika.nu/horoskop/gris/nyckel_gris.asp?main=grisens_personlighet.asp där kan du läsa om dig :P

2008-01-23 @ 16:46:37
Postat av: Sofi

Jag har alltid varit skeptisk till horoskop, men efter att ha läst inledningen til katten så är jag nu helt övertygad. Det står om hur vackert jag inreder mitt hem och hur jag vårdar mitt vackra hår. Verkligen jag i ett nötskal!

2008-01-24 @ 14:33:45
Postat av: Eken

HAHA! Nä, det där stämde inte alls på mig inte. Visserligen har jag små händer, len hy och förföriska ögon ;) Men den där underbara rösten... Den har jag inte sett röken av inte...

2008-01-24 @ 14:58:33
URL: http://ekens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0