This day turned out to be a good day

När jag vaknade med migrän imorse så trodde jag aldrig att den här dagen skulle bli så här bra. Men jag somnade om och vaknade vid halv 11 och migränen hade övergått till lite huvudvärk bara så en till alvedon och jag var fit for fight. :)

Tog en rask promenad me Kristin och blev äckligt svettig av den varma luften. Fick 2 viktiga brev postade som kan innebära pengar om jag har tur. Å lämnade in bekräftelse till PFV att jag vill ha sommarjobbet. Bättre sent än aldrig.

Gick på stan och firade att Kristin fått sommarjobb. Måste ta åt mig äran faktiskt. Jag borde nog jobba som yrkesvägledare eller nå. På arbetsförmedlingen kanske. På tal om arbetsförmedlingen så ringde jag dom och sa att jag fått jobb över sommaren. Hon va väldigt på tycker jag..och började göra en sökning på nå annat jobb jag skulle kunna söka som var 100 %. Har ju bara 75 nu. Så fick hon upp ett i Avesta som hon tänkte tvinga mig att söka. Som beroendeassistent på ett hem för ungdomar 17-25 år. Hmm tyckte jag. Du vetr att jag är 24 bara va? Och jag har ingen utbildning. Så läste hon vidare å kom på att man var tvungen att ha akademisk examen för att få det jobbet. Så jag slapp. Tack för den.
Så när hon sa att jag kanske borde få mig en utbildning så sa jag att jag inte visste vad jag ville bli. Då föärsöker hon boka ett möte med en yrkesvägledare åt mig!!! Men hon nöjde sig med att jag gjorde yrkestestet på ams hemsida. Tur det.

Sen var det bara att sticka iväg till beachen. Fick riktigt bra träning till slut. Mycket bolla, lite spel och mycket shotträning sen med Sofi. Nu kommer jag va ostoppbar på söndag... hihi.

Imorron blir det en sväng till valbo med Kristin. Har man inga pengar så får man hitta på gratis nöjen. Har redan busskort.. och ett presentkort på Intersport där ute så då kan jag handla och bli glad utan att använda pengar! Perfekt!
Sen  träning, och efter det fotbollen!!!! :)  Tur att man har en platta öl hemma som jag fått av mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0