Dålig uppdatering

Jaa det var ett tag sen nu igen.. men jag har inte känt mig motiverad att skriva nått. Nu har jag inget att göra så jag skriver väl lite :)

Jag åkte fram och tillbaka till Oslo igår :) Min lillasyster skulle flytta dit och hade lite för mycket grejer för att ta tåg eller flyga. Om vi säger så här. Det hade inte fått plats en väska till i bilen :P
06.30 kom vi iväg från Söderhamn.. Resan gick bra, och vi stannade några gånger för att sträcka på benen och kissa. Vid 12 var vi i Karlstad och åt på Gustav Fröding. Sen var det bara att brassa på igen. Blev lite nervös när vi kom till Riksgränsen men det gick så bra så.
I Oslo hade dom byggt om E18 så GPSen blev lite snurrig där ett tag :) Vi chansade på en väg och kom perfekt, raka vägen till där hon bodde.
Jag har aldrig varit inne i Oslo så där och blev så glad av det fina vädret, det underbara norska språket och dom fina byggnaderna.  (blev nästan lite sugen på att stanna jag med)
Å JUST JA. Jag har gjort min första norska parkering! :)  Utanför huset som Päris skulle bo i var det parkeringar på båda sidor, å där står man ju åt vilket håll man vill..så jag gjorde som norrmännen: Jag körde över på fel sida vägen och ställde mig med nosen åt helt fel håll. (enligt svenska regler då)

Sen var det bara att sätta sig i bilen igen och vägen ut från Oslo blev inte lika rolig. Klockan var 16 och det var rusningstrafik. Den sträckan som tagit en kvart innan tog 40 min nu.. Men men. Man fick verkligen hålla ögon och öron öppna.   Efter ca 2 timmars körning tog jag en powernap på en rastplats. Oväntat pigg efter 30 min sova bar det iväg igen och nu stannade jag inte förrän Karlstad där det blev en subwaymacka som jag åt på vägen. Skulle ätit med Magnus men han hann inte bli klar från jobbet.
Det lustiga när jag körde iväg från Karlstad sen var att GPSen valde en annan väg en den jag körde dit. :) Vet inte om han tyckte att jag skulle få se mer av Sverige eller så. Det tog ungefär samma tid så det spelade ingen roll.. Men ändå. :)
Jag såg två älgar med bara några kilometers mellanrum. Stannade och tittade ett bra tag på den ena som bara stirrade tillbaka. Fick ett kort med mobilkameran men det syns knappt. Tror att det var en unge.

Jag älskar att köra ensam på kvällen. Inte en bil såg jag på kanske 10 mil, och det var en slingrig väg med mycket backar. Det är det bästa som finns. Hatar E4 som bara går rakt fram. Skönt att bara flyga fram mellan träden och rensa tankarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0