Valborg del 2

Strax efter 18 började gänget droppa in i pappas hus i Lenninge och festen kunde börja. Vi gjorde nått så ofeministiskt som att sätta grillandet i grabbarnas händer. Vi tjejer stod i köket och hackade grönsaker, fixade såsen, dukade å kacklade :)
Vi ångrade det lite när vi efter ett tag gick ut för att kolla hur det gick med köttet och upptäckte att dom koncentrerade sig mer på ölen och att värma sig vid grillen. Köttet var inte ens på grillen!! :) Då hade det gått en 20 min iallafall, och vi var nästan klar med våra uppgifter.
Men mat fick vi å gud så gott det var med grillat. :)

Tiden flög iväg och plötsligt var klockan halv 9 och dax för majkase. Eftersom det inte finns nån manskör i Lenninge som sjunger "Vintern rasat ut bland våra fjällar, Drivans blommor smälta ned och dö." så hade pappa fixat sånghäften och drog ihop en egen kör. Jag å Sigrid, Asp och Peter ställde med viss tvekan upp och sjöng alla låtar. Vissa hade man ju aldrig hört förut :D

Efter det blev det bad, och det var väldigt skönt. Vi fick även förstärkning av två glada dalmasar som suttit på Moheds camping och haft tråkigt. En av dom har varit tränare för Säters damlag i volleyboll och vi har väl bytt några ord ibland när jag dömt dom..  men så fick han för sig att han skulle ta reda på mitt nr. :)

Efter några timmar i bubblande varmt vatten drog vi på myskläderna och körde igång med karaoken. Helt otroligt men ALLA sjöng! :) Ingen brydde sig om det lät hemskt, och alla bjöd på sig själva.. så jävla kul! :)
Asp slocknade först av alla. (kan bero på nattlig aktivitet kvällen innan, det är ju så där när sigrid kommer hem) sen gav vi upp en efter en och till slut var det bara Lundin och Mia som satt kvar med min pappa och sjöng tror jag.

En mysig frukost ute på altanen rundade av "helgen" och jag tror att alla var mycket nöjda.

Tack allihopa!!

2 dagar till Turkiet nu!


Kommentarer
Postat av: hannistyle

hoppas du hade det trevligt igår och mår rätt hyfsat såhär dagen efter =)

2008-05-01 @ 17:15:06
URL: http://hannistyle.blogg.se
Postat av: Sofi

Ha det gott i Turkiet!
Bara aningens lite avundsjuk...

2008-05-01 @ 20:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0