Goda gärningar

I julens anda har jag gjort några goda gärningar när jag var hem till sverige. Vet att dom inte blir lika goda om man skryter om dom. Men what the hell.

*  Första kvällen jag var hemma gick vi på Interpool och drack öl och spelade biljard. När dom stängde satt det en stackars kvinna ute och spelade munspel. I 15 minusgrader! Så jag och Asp slängde i över 200 kr till henne. (Vi kommer inte ihåg det här själva, det är Ludvig som berättat) :)

*  3 dagar innan julafton stannade jag och hjälpte en kvinna med två barn som fått punktering och stod längs vägen. Hon hade ingen aning vad hon skulle göra. Här kom mina kunskaper jag fick i att byta däck på julafton för två år sen till nytta!

*  Juldagen när jag kört min syster på fest stannade jag för en man som låg på vägen och såg helt livlös ut. Det var redan två som stannat, men man vet ju aldrig vad dom kan och inte, plus att det kändes hemskt att bara köra förbi. Mannen var vid medvetande men inte så mycket mer.. Och jag stannade till ambulansen kom och hämtade honom.

Kanske man kan få lite bättre karma snart :)


Kommentarer
Postat av: Eva

Du e virkelig snill du petra!! ;) Sjulle ha vert fleire av deg. ;)

2009-12-31 @ 10:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0