Börjar jag bli gammal?

Vi var bjudna på fest ikväll. Ja, jag kan ju inte festa eftersom jag ska jobba imorron. Men jag funderade ett tag på att följa med Malin ändå. Vara lite social. Hade nästan bestämt mig för att jag skulle åka, när Eivind ringde och frågade om jag kunde vara barnvakt ikväll så han kunde åka skidor. Absolut! Så jag tog Kaya på badhuset nån timme och vi hade jättemysigt där.
Så kom jag hem.. Lagade en riktig finmiddag med vitlöks och örtmarinerade kycklingfiléer och pommes. Med bea och sparris. Väldigt gott blev det. Kändes lite tråkigt att laga till sig själv, men vad gör man?
Såg ett avsnitt av The Mentalist och kände att jag skulle ringa och kolla läget på festen. Var jag dum som inte var där?

Men efter nån minut insåg jag att jag gjorde rätt som varit hemma. HERREGUD VILKET LIV!!
Fick ont i huvudet av allt skrikande i bakgrunden. Sa till Malin att jag inte hörde va hon sa så vi skulle höras imorron istället.
Så nu ligger jag här redo för att sova i sängen. En fredagskväll. Inte ett dugg bitter över att behöva jobba imorron.
Det är så va...  när man blir gammal??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha //Cissi

2009-02-13 @ 22:58:59
Postat av: Kristian

Va fan!

2009-02-14 @ 12:38:59
URL: http://hjortefot.vgb.no
Postat av: Päris

Med tanke på att Jag känt mig gammal i nåt år nu så; JA du är gammal!=)

2009-02-14 @ 19:48:04
Postat av: Sofi

Gammal är man när man inte längre har friheten att välja om man ska vara hemma eller gå på fest. Riktigt gammal är man när man plötsligt har den friheten igen.

Ett annat ålderstecken man kan känna av (eller åtminstone gör jag det idag) är när man har ont i i stort sett hela kroppen bara för att man otränad spelat en femsetare i två timmar. Klart värt det ändå med tanke på att vi tog säsongens första vinst; 15-13 i sista set - sköööönt!

2009-02-15 @ 19:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0