Nyårskrönika á la Petra

Jag tror att jag är först ut iår.. Kom igen nu då folket!!

2008 - ett år att minnas?

2008 startade jag i Förde, jobbade på ICA Maxi och bodde hos Terje. Livet knallade på och inget speciellt hände.
Jag åkte hem och hälsade på och gjorde min första match i allsvenskan.
Jag gjorde en kort karriär som bartender. Men sen blev hemlängtan för stor, och eftersom jag inte hittade nått riktigt jobb så drog jag hem när mitt kontrakt gick ut sista februari.

Flyttade till en ny lägenhet hemma i Gävle. En mindre och mer passande till min ekonomi.
Jobbade på hemtjänsten resten av våren och under sommaren.
Jag och Lisa spelade Easter Cup i Göteborg och kom 3a. Kändes riktigt bra att spela tillsammans.
Vi fixade sponsorer inför sommaren och blev väldigt nöjda.
Just ja, jag provade att vara brunett ett tag också. Ingen hit! Så fort ja fick pengar så blev det blondin igen :)

Det blev en massa filmer och umgås hos Asp. Hockey med Kristin, och till sist kom den efterlängtade beachpremiären utomhus.
Resan till beachcamp var årets resa, kanske för att jag inte gjorde nån annan :)
Träffade massa sköna beachfolk och fick bra träning.
Kom hem och beachsäsongen satte igång. Det gick inte riktigt som vi velat, vi passade inte ihop jag och Lisa. Men det blev ändå en riktigt kul beachsommar. Bästa placeringen en 3dje plats på Challenger på Öland. Ölandshelgen var den klart roligaste helgen iår. Lite som Åland förra året, det gick inte att hitta nått tråkigt med den!

Årets bästa film Sex and the city- the movie

Sommaren var plötsligt över och det var dax att packa sitt pick och pack igen. Slakterisäsongen i Förde.
Bodde 10 veckor med min kära familj Malin, Hanna och Sofia. Saknar så mycket!
Vi hann med det mesta, jobb, jobb, jobb, fest, äta, sova. En och en annan kille kom väl innanför dörrarna till vår lägenhet.
Fick några nya vänner.

Åkte hem och var hemma i tre veckor. Sen iväg till Oslo, och det är där jag avslutat mitt år.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Japp. Massa saker. Inga livsviktiga dock

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag var jätteduktig och höll mitt nyårslöfte till..  oktober. Sen sprack det tyvärr :(

3. Blev någon av dina vänner förälder i år?
2 av mina kusiner fick bebisar.. Och så Jesse förstås! :)

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja min farfar..

5. Vilka länder besökte du?

Norge då :)  Och så turkiet

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha 2009?
Kärlek kanske :)

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Oj.. näe jag tror inte det

8. Vad var din största framgång 2008?
Challenger 3a..  Borde säkert skriva nått bättre här men..tyvärr.

9. Största misstaget?
Säkert massa misstag.. men inget jag kan komma på just nu

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nope.. förkyld och sånt bara

11. Bästa köpet?
Har knappt köpt nått i år.. Måste väl bli min vinterjacka då

12. Vad spenderade du mest pengar på?
skulder :(   Annars beachcamp

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Beachen

14. Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008?
Lady gaga- Just dance

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har nog varit mycket ledsen och besviken tyvärr.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag skulle ha brytt mig mindre om dom som inte vill att man ska bry sig

18. Hur tillbringade du julen?
I Förde

19. Blev du kär i år?
Lite förälskad kanske, men det är ju som vanligt :P

20. Hur många förhållanden?
Vad är förhållande nu då? ;)

21. Favoritprogram på tv?
Inget just nu... Följer inget speciellt.

22. Bästa boken du läste i år?
Stieg Larsson böckerna.. Visst var det iår? :)

23. Största musikaliska upptäckten?
Ah massa!! Maria Mena, Serena Ryder och Ingrid Olava bland annat

24. Något du önskade dig och fick?
Pengar och Beckhamparfymen

25. Något du önskade dig men inte fick?
Ja en sån där magtränare

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Ja usch jag jobbade och hade en skitdag.

27. Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Att vara skuldfri kanske

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

haha jag har bott i en resväska hela året.

29. Vad fick dig att må bra?
Mina nya vänner.. och några av mina gamla

30. Vem saknade du?
Åh det finns så många!!! Roxy mest, Men alla volleybolltjejer i Sätra, Asp, Sigrid, Kristin, Lundin, Maria jaa alla jag umgås med hemma helt enkelt. Det är inte så väldigt lätt att byta hemland..

31. De bästa nya människorna du träffade?
Sofia är ju den helt klart galnaste och bästa :)  Å så alla sköna Fördebor då

32. Årets sötaste?
Roxy, alltid!

33. Årets hetaste?

hehe no kiss and tell

34. Årets största kärlek?
Ingen kärlek i år

35. Årets besvikelse?
Några kompisar jag trodde jag hade som helt enkelt inte ställer upp när det behövs.

36. Årets bästa?
jaadu

37. Årets snällaste?
Finns så många såna också.. både hemma och här. Tack för att ni finns!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj kan man bli avundsjuk på liv? Hade jag aldrig tänkt på. Tycker att ala andra lever ett så spännande liv, du tillexempel som flyttar runt titt som tätt.

Kram

2009-01-06 @ 11:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0