Spontanhelg!

Istället för att tråka hemma i Förde i helgen så fick jag den kloka idén att jag skulle höra med Asp och Sigrid om dom ville ses i Oslo. Så halv 4 på fredags eftermiddag bestämde jag mig för att dra till Oslo. Postflyget skulle gå strax efter 17 så det var bara att packa och köra upp.

Jag fick inte bara vara med flyget.. jag fick testa att köra (hmm heter det köra?) det också!! :D Det var grymt kul!

Lördagen mötte jag upp Asp och Sigrid och gick runt på stan och strosade. Passade på att äta jättegod sushi eftersom det inte går att få tag på hemma! Så trotsade vi regnet och lekte lite turister. Såg Operahuset och Vigeland (?) parken. Väldigt känd park med statyer av nakna människor. Tydligen mest besökta attraktionen i Norge.. Å dom var rätt imponerande faktiskt. Förstår inte hur man kan komma på så där många olika motiv.. Lite roliga detaljer på dom också, som ansiktsuttryck och liknande.

 

 

Så hem och byta kläder och så iväg till en vän i Oslo. Drack vin och pratade tills Sigrid nästan somnade sittande, så tog vi taxi hem. Underbart skönt att komma hem och sova efter en sån dag.

Idag söndag har jag varit hos Linda i Jessheim och hälsat på. Fick träffa Filip första gången. Såå söt. :) Hunden Mario var söt han med.

Så avslutades den grymt lyckade helgen med att bli bjuden på tacopaj hos syster! Väldigt mumsigt! Nu är det dax och sova så jag orkar upp och kommer med postflyget hem :)

 


Kommentarer
Postat av: Sara Lindberg

COOLT!!!

du ser grymt nöjd ut i planet:)

fler spontanhelger till folket;)

kram

2009-10-05 @ 13:23:40
Postat av: Cissi

Låter som du fick en kanonhelg!! :-)

Coolt medf flyget!

kram

2009-10-05 @ 21:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0