lyxproblem

Nu har det gått några dagar sen jag kom hem från stavanger.. Har inte haft nått internet där.. Sen har jag inte känt att jag orkar skriva. Det finns ju så mycket att skriva om! Men hur ska man komma ihåg allt?


Geir förlorade sin kvalmatch och där var turneringen slut för hans del. Tur att det fanns massa andra lag vi skulle se på! Ett stort grattis till Norge och Skarlund/Spinnagr som tog ett silver.. Helt otrolig prestation på hemmaplan! Slog ut massa stora lag!



Onsdag kväll hämtade jag upp Asp och hans nya kompis Daniel som han träffat under flygresan. Sen drog vi direkt på VGlista konsert med massa norska band. Asp hade inte hört så mycket innan men det var kul att se iaf.

Vi skulle ut och ta en öl med Geir och co på onsdagen..  Jo men visst. Det blev full fest och en massa dansande på Hall Toll, det officiella utestället för turneringen. Förfest på Geirs hotellrum.. och Asp var ovanligt tyst. Han förstod inte vad nån sa :) Hans motto för kvällen var varannan Morgan. Funkade fint det :)

Det var gaaaaanska tungt att gå upp på torsdagen.. men upp kom vi. Tror vi var där till första matchen till och med! Såg en massa bra matcher och solen värmde som tusan. Inte ett moln på himlen på hela dagen!



Kvällen hade Asp ont i sina skadade fötter och jag var sjukt trött så vi blev hemma i lägenheten och slappade bara. Somnade ganska tidigt och vaknade med nya krafter på fredagen!

Fredagen såg vi matcher från morgon till kväll igen.. och sen stressade vi hem för att duscha och få i oss mat innan det var dax att åka ut till en husfest i dom lite finare kvarteren. Värdparet var jättemysiga och vi träffade en massa nytt folk. Asp hade lite svårt att förstå norskarna.. men ändå bättre än första kvällen. :)  Han var tillbaka i sitt gamla jag och pratade på som tusan. :)  Jag skrattade mest åt honom och hans försök att förstå folk. :) Blev mycket engelska. Geir introducerade honom för spelet Mexicana... och Asp var övertygad hela kvällen och morgonen att han vunnit. Visade sig dock att han var den sämsta dom sett. :)

Jag träffade massa nya vänner och hade skitkul... det är inte så många tjej-vänner jag har i Förde.. så kul med lite omväxling :) 




Hemgången efter krogen var en pärs.. Asp blev liiiite full och kände att han var tvungen att vila lite då och då...



Det slutade med att jag fick stötta honom lite för att vi nånsin skulle komma hem. När han la sig på sängen sen så brakade den ihop... så jag drog ner honom till min säng och började pussla ihop hans. Eftersom det var helt omöjligt att väcka honom sen fick han ligga där med kläderna på  :) 

Lördag fick jag gå själv på första matchen.. Sen kom Asp och vi var ganska slitna båda två. Men vi kom iväg på fest lördagen med.. Blev inte så väldigt mycket matcher vi såg på.

Träffade Pedro på krogen och fick en svettig kram..så nu ska jag inte duscha förrän i augusti! ;)

Tråkigast på hela resan var att vi höll på bli rånade på vägen hem. Asp fick en smäll på kinden men som tur var kom det folk och och avbröt dom så att dom sprang iväg. Hade kunnat gå illa..

Annars har vi haft det helt sjukt bra.. Ätit massa god mat.. Sushi, kina och mcdonalds. Bra väder, roligt sällskap och inte minst.. Otroligt bra matcher! :)


Kommentarer
Postat av: Nylander

Låter jättekul!

Och ska man ha en kram så ska den vara svettig.

2010-07-07 @ 12:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0