Alla hjärtans dag <3

Alla hjärtans dag är inte alls lika stort i Norge som i Sverige. Det tycker jag är synd.
Visst att det finns motståndare i Sverige med, men här är det 10 % som tycker att det är en bra dag, och 90 % som bara klagar och tycker att det är en kommersiell skitdag som importerats från USA och lika gärna kan skickas  tillbaka.

Herregud, kom över det! Alla dagar vi firar kommer från nått annat land. Eller trodde ni att julafton, påsk och farsdag kom från Sverige? Är dom mindre kommersiella? Ta emot den istället och gör nått litet extra. Man behöver inte ha nån för att fira alla hjärtans dag.

Eller som en på jobbet sa när jag gav honom en kram: Men va, vi ska ju inte gifta oss, varför säger du grattis till mig? Alla har en vän, familjemedlem eller ett husdjur som man kan vara lite extra snäll mot! En kram kan göra mycket för en människa som kanske inte mår så bra just idag, ellersom bara blir glad att du ser dom.

Självklart är det här nått man ska försöka med varje dag. Men har man alltid tid och ork till sånt? Eller vågar man? Det här är ju en perfekt dag att ge en spontan kram eller ett spontant litet sms till nån som behöver det.

Idag har jag för första gången på väldigt många år en pojkvän på Alla hjärtans dag. Jag älskar honom så otroligt mycket! Jag vet precis hur alla ni singlar där ute känner er idag. Men njut av dagen ändå!
Jag längtar iallafall hem från jobb för att träffa Magnus som jag knappt sett idag. Han har lovat (efter lite pikar att dagen är värd att firas) att han ska laga kärleksmiddag till mig :)

Happy Valentines day allihopa!!


Kommentarer
Postat av: Emma L

petra jag är singel och är hur lycklig som helst idag som jag är vilken annan dag som helst oxå ;) så mig behöver du inte tycka synd om, hehe!



jag är iaf glad för din skull att du får vara kär och lycklig på denna dag :)



puss o kram från mig

2011-02-14 @ 20:53:02
Postat av: Petra

Bra Emma! :) Menar inte på nått sätt att det måste vara synd om singlar.. Hoppas du haft en super alla hjärtans dag :)

2011-02-14 @ 21:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0