Slalom

Då har det hänt.. det alla tjatat om i 3 år nu. Jag har åkt slalom!
Det är egentligen riktigt dåligt av mig att vänta 3 år när man har så mycket backar inom en mils radie.. Men men, har man bara åkt en gång i sitt liv innan så är det inte bara att börja när man snart fyller 27.

Nu har jag ju Moa på besök, och hon har jobbat som skidinstruktör, så det gäller att passa på när man kan.
Bara att få på pjäxorna var ju en utmaning.. för att inte tala om att gå med dom! :)

Men skam den som ger sig.. Jag stapplade ut i barnbacken och såg på 4 åringarna som åkte som att dom aldrig gjort annat. Moa var väldigt pedagogisk och förstod alla frågor jag hade. För tro inte att jag tänker göra nått utan att förstå hur det går till och varför. ;)

Det gick lite ofrivilligt snabbt ibland..och jag var nära döden en gång när jag inte kunde stanna och var på väg rakt mot liftkillen, men annars gick det bra! Ska absolut åka igen snart så jag lär mig ordentligt!

En sak som jag funderat över är varför vintersporter ska göra ont..  Åker man skridskor får man räkna med att man får ont i fötterna och är iskall, åker man slalom så får man räkna med att man har ont i vaderna och fötterna. "ja men det är lite meningen så"
Varför är det sååå?! :) 

Bjuder på ett smakprov på min premiäråkning!


Kommentarer
Postat av: Sofi

Ser kempestabilt ut!

För övrigt gör ju volleyboll inte ett dugg ont, särskilt inte när man är nybörjare.

2011-01-28 @ 21:45:09
Postat av: Sofia

Ahahahaha Petra vad du är duktig :)

Jag hade kunnat äta hundra tomater bara för att få vara med er i backen just då!

2011-01-30 @ 22:21:23
URL: http://soffling.blogg.se/
Postat av: cissi

Vda duktig du är!!! :-) Och visst är det roligt?!

Vilken fin blogg du har fixat. Min har jag tagit bort. Har tänkt ringa till dig flera ggr nu, ska se till att göra dte ngn kväll. Börjar mitt nya jobb nu på onsdag :-D kram

2011-01-31 @ 11:57:55
Postat av: Petra

haha Sofia jag tror att det var lika bra att du inte var med. Hade lite svårt att titta upp från backen så jag var rädd att köra in i folk hela tiden. :P



Sofi: Volleyboll gör ju bara ont i början.. :)



Cissi: Ja bara ring du! :) Ska bli kul att höra hur du trivs med nya jobbet!



2011-01-31 @ 14:23:55
URL: http://pbjelke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0