Åre baby!

Fredag morgon kl 06.00 var det två trötta människor som satte sig i bilen för att köra den korta sträckan Förde-Åre. En liten nätt tur på 10 timmar :) Jag började med att sova 2-3 timmar och sen när vi kommit över fjällen och det bara var raksträcka vågade Magnus låta mig köra.
Bilresan gick oväntat bra och vi var framme vid 16.30.  Hanna slutade inte jobba förrän kl 17 så vi strosade runt på stan en sväng och tittade på alla fina men dyra skidkläder.
Jag utökade min skidutrustning med ett par handskar och skidstrumpor. Väldigt fina!

Åkte hem till Hannas lilla boende och åt semla och pratade lite innan det var dax för att gå ut och äta mat. Blev en jättetrevlig kväll med Hanna och Simon, mat och några öl. Men eftersom vi var ganska trött efter resan så blev det tidig kväll för vår del.

Lördag då: Vi vaknade tidigt.. åt en gigantisk frukost som Hanna fixade. Kändes som att bo på hotell :) Sen lite fixande som att hyra skidor till mig och så ut i backen! Nu är det ju så att alla händelser är roligast live.. och det är lite svårt att återberätta dom så här men..

Det första som hände var när vi skulle ta oss ner till den backen vi skulle åka.. Så Hanna åkte före för att visa vägen. Helt plötsligt stannar hon för att se var jag var och jag (som fortfarande inte lärt mig hur man stannar) är väldigt nära att köra in i henne. :)
Hon lärde sig att hålla sig undan efter det..  :P Magnus var det värre med.. Helt plötsligt i backarna kunde han dyka upp vid sidan om mig så jag fick skrika åt honom att han skulle flytta sig! Så han körde in i skogen för att ge mig plats.. :P

Vi åkte i blå, ganska lätta backar. Men så kom det en brant backe plötsligt.. och jag tänkte att jag skulle försöka åka så sakta som möjligt för att ta mig ner. Men nej då... det gick snabbare och snabbare och plötsligt så gjorde jag "Anja Pärsson"-sälen ner för backen. Fick ligga några sekunder och känna efter om jag hade ont eller brutit nått men det gick bra. Tror jag skrämde både Hanna och Magnus ganska bra där.

Nästa gång vi skulle åka i samma backe ramlade jag igen.. och då satte jag i staven på nått sätt så jag stukade tummen.

Förutom dom hemska upplevelserna var det en riktigt trevlig dag! Jag hade så ont, och hade så mycket mjölksyra i benen att vi fick stanna och vila ganska ofta. Passade ju väldigt bra eftersom det var strålande solsken. :)

Ja just ja.. och så fyllde ju Magnus 30!! Världens bästa pojkvän blev 30 år och det firade vi med sång och tårta på sängen, och sen middag +fest på kvällen. :) Han fick fallskärmshopp av mig som vi ska göra i påsk eller sommar i Sverige! :) Han blev lika glad som jag trodde han skulle bli!

 

Söndagen åkte Magnus lite mer i backen medan jag och Hanna stannade hemma och åt chips. Sen var vi ute och åt jättegod mat på Broken. Hanna skulle jobba från kl 17 så då lyxade jag och Magnus till det och gick på äventyrsbad/saunaworld. Jättemysigt och väldigt värt att unna våra slitna kroppar! Massa olika bastuar och isbad friskade verkligen upp kroppen!

 

Tusen tack till Hanna och Simon som gjorde det här till en perfekt (och väldigt billig) weekend! :)



Kommentarer
Postat av: Guten din!

Takk for ein fantastisk tur :-)

LoveU!!

2011-03-16 @ 10:53:38
Postat av: Sofi

Herregud! Hur känns det att ha en så GAMMAL pojkvän?

2011-03-17 @ 21:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0