Allsvenskan next

IK Sätra. IK Sätra är snart i allsvenskan! Helt jävla otroligt! :) Nu ska vi väl inte ta ut segern helt.. men vi leder serien med bara 3 matcher kvar att spela. Dom 2 bästa går vidare till allsvenskan.
Lördagens match var helt sjukt bra. Vi spelade mot Skellefteå och vi var så jävla bra. Allihopa. Jag hade gåshud matchen igenom. Helt sjuka räddningar och anfall. Har aldrig sett Lisa smascha så hårt!
Sätra-Skellefteå 3-1  (25-20, 25-23, 20-25, 25-19)
Citat från Skellefteås hemsida:
"Lördagens match mot Sätra visar att lagets träning och gemensamma utvärdering efter de två sista förlustmatcherna har gett resultat.

De förlorade visserligen men denna gång var det mot ett bättre lag och där det egna spelet fungerade igen. Varierat spel och bra försvarsspel visar att detta unga lag har framtiden för sig."

Söndagen var det Norsjös lag som fick äran att bli skrotad :)  Det var inte samma känsla av perfektion i matchen, men ändå ett stabilt spel som gjorde att vi vann med 3-0 (25-10, 25-23, 25-21) . Min insats var väl inte den bästa. Men det känns ändå som att alla andra får fler chanser på sig att göra misstag. Har ofta stått på bänken hela matcher medan några spelare spelat väligt dåligt..och ändå inte blivit utbytta. Men men. Det är sånt man får ta i en lagsport. :)  http://www.gd.se/Article.jsp?article=118564 Här är vad GD skriver om matchen.

Annars då. Tacosen hos Eken va mycket  gott.. Kalkonen hos Lisas mamma oxå :) Hade en mycket trevlig kväll och lyckades tänka på annat trots att det låg en liten klump i magen. Efter matchen på söndag tittade jag på Harry Potter.. men efteråt fick jag myror i benen och kunde inte sitta still, så jag tog mig 1,5 timmes rask promenad :) Kändes mycket bättre efteråt. Måndagen var jag ledig och låg inne och kollade på serier nästan hela dagen. Tog  mig i kragen vid 7 tiden och gymmade med Cissi trots att jag försökte hitta undanflykter hela dagen :) Har jag inte lite ont i halsen ändå? :)  Var riktigt skönt efteråt, och lite bastu och prat gjorde susen.
Var hem till Cissi och sa till hennes hund att det var dax att ploppa ut ungarna hon har i magen. Sagt å gjort.. under natten och morgonen kom det 7 små pluttar. :)  Ska vänta tills dom blivit lite sötare så ska jag gå dit och hälsa på sen.

Ikväll har jag varit barnvakt till the Jonsevallkids. Snällare ungar finns nog inte! Helt sjukt va mysiga. :) Spelade elefantspelet som är klart rekommenderat!!  :) En elefant med gigantisk snabel som blåser ut fjärilar man ska fånga. Från 3 år.. Perfekt för 23 åringar :P

Dax att sova.

XX


Kommentarer
Postat av: Cissi

De är faktiskt söta nu oxå! Fast de blir ju lite mer fart i dem sen när de kan se och höra :-) ojoj vad vi kommer få fullt upp!
Gymma ikväll kanske??
kram

2007-11-22 @ 14:47:54
URL: http://cissie.blogg.se
Postat av: Cissi

Just ja, grattis till segrarna oxå! Jag tror ni tar er vidare :-)

2007-11-22 @ 14:48:35
URL: http://cissie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0