Spooky

Åkte nattbuss "hem" till Oslo från Förde inatt. En lååång resa på 8 timmar. Eftersom jag har 10 000 tankar  i huvudet nu kan jag varken sova eller äta ordentligt. Över en vecka har jag legat å försökt sova till vid 6 tiden på morgonen, sen sovit 2-3 timmar eller så innan jag ska upp. Ibland så mycket som 4-5 timmar, men ja ni förstår, det är inte tillräckligt.
Jag är aldrig hungrig och glömmer bort att äta. Jag som ALLTID är hungrig annars.

Iallafall så fick jag sällskap av Malin som oxå är på resande fot. Hon satt på arlanda och hade lika tråkigt som mig på natten. Vi diskuterade hur underbart det skulle vara med en sista minuten till ett varmt land, diskiterade jobb och framtid, och framför allt om att bli vuxen.

Så blir det paus med bussen så jag hoppar ur och köper en macka och läsk och står ute och försöker stampa igång blodcirkulationen i benen när jag får det här smset:
Sitter och läser vårt horoskop nu. (Vi är samma stjärntecken hon och jag)  Du har svårt att stå och stampa just nu och hoppas kanske på en spontan resa någonstans. Jupiters läge antyder ett trevligt miljöombyte inom kort.

Sen stod det om turdag och sånt.. men ändå. Det kändes lite träffande just då :)

Jag var på intervju för Securitas igår. Så innan fredag vet jag om jag har ett heltidsjobb i Förde. Jag får nästan panik när jag tänker på det. Men samtidigt är det nått jag verkligen skulle vilja göra! man får en jättebra väktarutbildning, bra lön och spännande att jobba på flygplats!
Men det är ju det här med att bli vuxen. Heltidsjobb, 4-5 veckor semester på ett år, ingen beach i sommar, osv.
När jag frågade pappa om råd så sa han att jag måste bli vuxen nån gång jag med.
Å mamma sa att när hon var lika gammal som mig så hade hon tre barn och var gift. Hmm.

Är det så att det är min tur nu? Att bli vuxen alltså? Ja vi får väl se.. måste ju få jobbet först. 50 % chans eftersom det stod mellan mig och en till tjej.

Håll tummarna!


Kommentarer
Postat av: Cissie

Grattis till jobbet!! :-)

Visst känns det läskigt?! Bara begränsad semester och kanske slut på spontan-resandet...men men, vuxen kanske man måste bli ngn gång ;-) Jag menar, vi flyttar till radhus i feb - snacka om vuxet!

Gott nytt år på dig! kram

2008-12-31 @ 14:01:46
URL: http://cissie.blogg.se/
Postat av: Sofi

Usch ja, vad vuxna alla runt mig börjar bli. Mirre har också fått fast jobb och Maria verkar rejält gängad. Vilka jag ska jag umgås med nu för att få utlopp för min barnsliga sida?



Hoppas du får ett trevligt nyår - kanske ditt sista som ovuxen :-)

2008-12-31 @ 15:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0