Hemskt!

Läser i aftonbladet om en "ny" dansk studie som visar att till och med ett glas vin skadar bebisen när man är gravid. Är det bara jag som har hört det förr!?  Ännu värre är den enkäten som dom har tillsammans med artikeln:

"Är det okej att dricka alkohol under graviditeten?"
Där har 11 % av 21 000 människor svarat Nån enstaka gång. Jag hoppas verkligen inte att det är kvinnor som svarat på det. Varför skulle det vara svårt att gå 9 månader utan ett glas vin? Eller varför skulle det vara svårt att amma bebis i 6 månader och fortfarande inte dricka ett glas vin?
En kvinna som inte kan vara utan det under graviditeten är ALKOHOLIST.

Alkoholism I allmän och historisk användning refererar alkoholism till ett tillstånd av fortsatt konsumtion av alkoholdrycker trots de hälsoproblem och negativa sociala konsekvenser det orsakar.

Nä, nu måste jag plugga lite så jag får tänka på nått annat. Blir så upprörd!  :)

Kommentarer
Postat av: Kristin N

Kunde inte sagt det bättre själv. Håller med till fullo och blir också irriterad på det där.

2012-01-24 @ 12:07:15
Postat av: Kristin N

Vill läsa detta inlägg om igen. Det är så bra.

2012-01-24 @ 19:22:56
Postat av: Petra

Men tack :)

2012-01-24 @ 21:52:59
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Linda

Helt enig Petra! Skulle aldrig ha fallit mig in att röra alkohol eller tobak under vare sig graviditet eller amning. Som du skrev har man nåt problem om man inte klarar sig utan detta..

2012-01-25 @ 17:33:27
URL: http://lindaslykke.blogg.se/
Postat av: Kristin

Kunde inte hålla med dig mer! Varför ska det vara så svårt att låta bli alkohol under ynka 9 månader för sin lilla bebis skull imagen.

Jag anser nog att klarar man inte att se till sitt barns bästa som ligger därinne i magen, då kanske man inte är riktigt lämpad att bli förälder heller.

2012-01-30 @ 08:35:45
URL: http://ekens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0