Sverigevecka

Gud vilken härlig vecka jag haft! Men har inte kunnat dela den med er på bloggen eftersom Kristin inte fick veta att jag var i Sverige för hennes möhippa! :)
Först var jag hos mamma som opererats och var glad för lite sällskap. Åt jättegod mat! Första grillningen för i år och världens godaste kebabrulle från napoli. Träffade Emelie för en lång fika, och besökte Nylander på hennes jobb.
Sen var jag faktiskt duktig och pluggade i flera timmar där. Visste att det inte skulle bli så mycket av det sen.
Sen åkte jag hem till Sanna i Bollnäs, och myste massa massa med Moa! :) Lyxade med tacos och Ben and Jerry-glass fast det var torsdag! :) Helt underbart att vakna upp och få en glad Moa på magen när man vaknade.
Hon har då blivit 6 månader nu, och medan jag var där lärde hon sig sitta helt själv. Inte helt stabil än men.. jätteduktig! Jag lärde henne också att rulla runt, så det gjorde hon alldeles ensam några dagar efter att jag åkt hem! :)
Fredagen var vi till mormor allihopa och firade hennes födelsedag. Massa mat även då så klart.. och så Church Street med Maria i Gävle på kvällen.. är det konstigt att man går upp i vikt när man är hemma?
Lördag var det Möhippedagen! Vill inte avslöja allt för mycket vad vi gjorde, men kan säga att det var en helt fantastisk dag som började med champange och exotisk planka kl halv 11 på förmiddagen. Massa fina minnen och goa vänner. Kul att vi lyckades överraska henne också!
Söndag vaknade jag halv 7 på morgonen, vilket är helt sjukt eftersom jag kom hem vid 3 på natten. Bakismat med Tina och Lisa, och sen en titt på stan innan det var fika med Peninha.
Följde med Nylander för att se på lägenheter och drog sen till mamma för att vila upp mig. :)  Somnade före 22 kan jag säga.
Nästan en hel vecka borta från Magnus känns som en evighet.. så det är skönt att vara hemma igen ändå! Borta bra men hemma bäst! Å nu är det bara en vecka tills vi får nyckeln till lägenheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0