3 words. I . W A S . T H E R E ! ! !

Heelt sjukt roligt har vi haft på Åland..  Ska försöka få med det mesta.. :)

Fredag klockan 06.00 var det avfärd från Norra köpmangatan. Asp fick vi med efter att ha slitit honom bort från Sigrid.. ja nästan iallafall. Det va tänkt att han skulle köra men efter att ha hört hur mycket han sovit tyckte jag att det va säkrast att köra själv. Tog ett stop på Gävle bro för att inhandla frukost sen bar det iväg. Kristin somnade på en gång, å hon var den enda som hittade dit... När vi frågade fick vi bara arga svar..å till slut sa hon MEN FÖLJ SKYLTARNA!  Okej tänkte jag å så följde jag första Norrtälje skylten. Peter höll sig vaken för min skull så vi hjälptes åt. Det blev ju INTE den närmaste vägen om man säger så.. så vi kom fram, fick hjälp på med husvagnen av Ekens mamma och sen åkte vi till incheckningen. 3 minuter till avgång. :)  Vi i ett nötskal?

På båten åt vi lite mat. Eller lite var inte rätt ord. Tog köttbullar med mos...och man fick skitmycket mat..plus att man fick ta mer..  Så jag skojar inte om asp åt 30 köttbullar och tokmycket mos :) Jag åt bara en portion men det va mycket ändå det. Taxfreen besöktes... och vi laddade upp för en hel helg.

Efter 10-15 minuters letande kom vi till campingen..  Jättefin camping och väldigt avslappnad. man  fick ställa sig var man ville och vi hittade en fin fläck nära beachplanen ;)   Sen bar det iväg till PAF OPEN. Vi hade 10 minuters gång dit så vi gick hela helgen. När vi såg swatch flaggorna påpekade Eken att jag å Asp hade ökat farten.. Konstigt.. stämningen kändes ända dit. :)   Kom in, såg en tjejmatch på sidoplanen. Gaaanska snygga tjejer. Vilka extrema muskler!! På centercourten spelades en åttondel (tror jag) herrar.. och läktaren var inte helt fylld. Enbit bort satt en riktig snygging, brunbränd med solglasögon. Asp sa att det måste va Tompa..eller är det en lookalike!? Nää han är för snygg för att va Tompa sa Peter. :)  Asp filmade och zoomade..å nej..det kan inte va Tompa. Så tystnar musiken för att lagen ska serva.. då skriker Peter.. SHAKE AND BAKE!!  Då vänder sig lookaliken om...å det VAR  Tompa!! :) 

Kollade på några matcher sen hem till campingen för att spela själva. Peter hade redan druckit ett antal öl vid det laget...    så han trodde iallafall att han var bra! ;)  sen var det dusch och fest i husvagnen. Vi ahde ingen riktig koll på när man borde gå på krogen så vi gick vid 11 nångång..  Det var inte så mycket folk där men folk ramlade in hela tiden. Jag pratade med Pedro från Brasilien.. å efter ett tag frågade han om jag ville go for a walk..  Okey...a short one!  Så vi gick ut en sväng.. pratade lite..pussades lite.. ;)  Sen skulle han upp och sova.. hade ju en semifinal att spela dan efter. Han ville nog at jag skulle följa med up...men va fan.. jag hade ju skitkul.. jag skulle dansa! :)  Sen så har jag ju hört att det är mycket HIV i brasilien ;)  Jag har faktikst pratat med Pedro förut när han var i Edsbyn och spelade landskamp.. så vi är ju värsta polarna nu! ;)

Efter det hände väl inget särskilt.. Asp röjde runt som en virvelvind å dansade med alla. :)  Dan efter var det ett gäng tjejer som gick förbi oss och ropade dancing queen till Asp... hahah vet  inte vad han gjort för att förtjäna den feminina titeln.  Jag gick hem me Peter å Eken lite tidigare..vid 2 kanske.. helt slut var jag. Men när asp kom hem vid 4 å sa att ja va tvungen att se stjärnhimlen så flög jag tydligen upp och sprang ut i trosor å tshirt å la mig på gräsmattan :)  Låg där 5 minuter sen så blev det väldigt kallt så vi gick in å somnade omedelbart.

Lördag vaknade jag vid halv 9 å tyckte att det va dax att sätta fart så vi inte skulle missa några matcher! Dom andra såg ut som klubbade sälar och tyckte inte att det var lika roligt. Fick till sist upp dom, serverade frukost..å medan dom vaknade gick jag och diskade och så. Allt för att komma iväg så fort som möjligt.  Kollade på GRYM beachvolleyboll hela dagen!! Vilken stämning det var på läktarna..  Det blev stående ovationer flera gånger och en masssa ååååh....wiii... neeeeej.. :)

Sen var det lite beachspel för oss igen...men jag och eken vek av tidigare så vi skulle hinna duscha å sminka oss och sånt. Peter å Asp spelade med ett gäng från Sthlm tills man inte längre kunde se bollen. Sen va det party igen.. med lie jag har aldrig å en jätterolig rörelselek som inte gick allt för bra för oss. Usch va man fick dricka. Men men...full som tusan gick vi mot krogen. Jag lyckades med kosntstycket att ta ut 300 euro från mitt konto. Märkte inget heller föttän killarna bakom började skratta å frågade hur mycket jag tagit ut! Iiiinte vet jaaaag!  Började räkna... 50, 100, 150, 200, 250, 300!!!! ALLVARLIGT det är ju 3000 kronor!!!!!! hahaah Vilket pucko fick jag höra några gånger :)     Det roliga i historien är ju att jag inte ens har så mycket pengar på kontot!! Så nu ska jag till forex så fort som möjligt å växla tillbaka å sätta in dom igen. Blev en mycket billig kväll för jag körde min specialare och gick in gratis på krogen. va ju redan alldeles fr full så man köpte inget i baren heller. Men dansade som tusan! På 4 timmar lämnade vi knappt dansgolvet.

Vid halv 4 orkade viu inge mer å gick hem..På vägen hem fick Peter för sig att han skulle ta av sig alla kläder. Då mitt på gatan tog han av sig ALLT! Mitt framför mig! Kommer ha men för livet! :)  Så gick han så ett tag medan vi höll på dö av skratt. Men så efter några hundra meter var det en POLISKONTROLL!!!  Peter blev ganska rädd och sprang in i buskar och tog på sig kläderna igen medan jag pratade lite med poliserna. Dom hade alkotest sa dom. Jaa men jag kan blåsa! Nää men ni har ju inte gjort nå olagligt. That makes sence. 

Kom till campingen.. och så var det en vakt som sa att vi inte fick bada... YEAH right tykcte vi och badade ändå.. Va hur skönt som helst :)  Efter badet har jag inget minne whatsoever.. men tydligen ramlade asp ur husvagnen.. å lite såna grejer.. haha.

Söndagen var bronsmatch herrar och Final... Skitbra matcher. Finalen slutade lite tråkigt... en av österrikarna skadade axeln och kunde inte smacha mer.  Dom gjorde en skitsnygg sak å bytte sida mitt i upphoppet på brassens serve. Å det fick dom nån mer poäng på men det räckte inte. Fast jag tycker ju att Pedro var värd att vinna ändå! ;)    Kände mig som värsta groupien när jag gick och sa grattis efter finalen...fick en puss på vardera kind och gjorde en high five med vinnaren av en world tour tävling.. Impressed? :P

Hemresan finns inte så mycket att säga om...det var ett slitet gäng som lämnade Åland.. även om det blev en hel del skrattande då med. Kanske just för att vi var så trötta :)

Samma tid, samma plats nästa år.. ABSOLUT!

(bilderna kommer senare ikväll..Kristin hade dom inte på jobbdatorn)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0