Back in Norway

Ja det börjar bli dax att rapportera :)     Flygresan hit gick bra. Skönt att komma hit snabbt för en gångs skull. En timme flyg slår ju helt klart 9 timmar buss. Träffade Linda för en fika på flygplatsen i Oslo. Gick i samma klass i gymnasiet och har väl inte träffats så mycket sen. Men nu jobbar hon med baggage på Gardermoen och det var jättekul att träffa henne :)

Väl framme i Förde kom Johann och hämtade mig på flygplatsen å körde mig till Terje. Lämnade av väskorna sen blev jag bjuden på kinamat!! :)  Efter det åkte vi hem till Eivind och hälsade på. Kul att träffa hela familjen igen :)  Rosy har lärt sig gå nu.. kempeflink! :)  Blev inte kvar så länge, trött efter resan och ville ladda inför första dagen på jobbet.

ICA maxi är inget ICA maxi som i Sverige...det är mer ett kvantum. Eller kanske nå mellanting. Skönt tycker jag.. det är svårt att hitta allt ändå! :)   Alla är väldigt unga som jobbar där. Inte många över 30, å det verkar va bra stämning å så. Första var mest fixa kläder å gå igenom butiken å såna saker..  idag har jag å Linn som jag jobbar med försökt få lite ordning på alla varor. Det svåraste är att få plats med allt. Idag kunde jag till å med hjälpa en kund! :P  Man känner sig ganska dålig när man får vidarebefodra nån för att hitta nått eller veta va nått kostar. Dom flesta tycker att det är roligt när man pratar svenska iallafall. :)

trivs jättebra i lägenheten.. Terje har inte varit hemma än. Han kommer imorgon, sen åker han fredag igen å är borta hela helgen, å så tillbaka till jobb på måndag. :)   Tom kom med en säng igår.. fick till å med hjälp att bygga ihop den. Blir så bortskämd. :)  Fast när jg skulle provligga den så brakade den ihop... men det fixades på en gång!

Det enda som jag saknar nu är en bil! 20 minuters promenad till jobbet går jättebra.. men från jobbet när man är trött, det är jobbigt!  Å kallt! Ska få låna Terjes bil i helgen iallafall..

   

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Kempeflink! De har så UNDERBARA uttryck! Är det sant att USB-minne heter pinneminne på norsk?

Jag hade barnen med mig på träningen i tisdags (var ju tvungen att träna när teve skulle komma :) )och Stella frågade efter dig. "Äl inte Petla häl?" När jag sa att du åkt iväg såg hon ruggans besviken ut typ så här =[ . Ni får bada ihop i ån i sommar i stället. Ha de!

2007-12-13 @ 10:11:06
Postat av: Aspen

haha! Sällan du pajjar sängar petra! :O ;P

2007-12-13 @ 17:44:16
URL: http://andersasp.blogspot.com
Postat av: Mirre

Jag kommer ihåg en gång när jag skulle hjälpa dig att få ihop ett bord och du släppte bordet i huvvet på mig!! ;)

2007-12-13 @ 20:21:11
Postat av: Petra

Haha vänta nu.. jag har bara pajat 2 sängar förut.. och ingen av dom var riktigt mitt fel!!
:P
Bordet kan ja inte säga så mycket om.. du förtjänade det säkert! ;)

2007-12-13 @ 22:51:54
Postat av: Cissie

Vad skönt att höra allt gick bra! :-)
Ta det lugnt med sängen.
kram

2007-12-14 @ 00:24:36
URL: http://cissie.blogg.se
Postat av: Aspen

Har du lärt dig märka köttfärs än? det ska tydligen inte vara helt lätt :O

2007-12-14 @ 15:50:07
URL: http://andersasp.blogspot.com
Postat av: Eken

hehe... nä sängar å du går inte ihop riktigt. :P

2007-12-15 @ 10:39:30
URL: http://ekens.blogg.se
Postat av: Cissie

Vad trevligt att du tänkte på mig! :-)
Kom hem snart så vi kan gå och fika!!!
kram

2007-12-19 @ 23:07:43
URL: http://cissie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0