Inte ens julafton

Inte ens julafton blev skonad från min obotliga otur! :)  Först kom jag till jobbet kl 7 på morgonen.. och har inget schema liggandes till mig.. Why!? Jo för att PFV är sämst på att planera. Dom har bokat dubbelt..på julafton! Jaha.. så då fick vi pussla ihop ett schema åt mig. Med pensionärer som jag inte brukar gå till. Jag som till och med längtat till att få säga god jul och kramas lite med "mina" gamlingar.
Aja tänkte jag, inget kan förstöra mitt goda humör just nu. Så kom jag hem, bytte till finkläder och sminkade mig. Konstaterade att jag skulle bli en timme tidig till mamma till och med! Kom ut till bilen.. Har lånat pappas Chrysler PT Cruiser


OCH SÅ VAR DET PUNKTERING PÅ FRAMDÄCKET!!!!  Helt platt var det. Jag har inte hört nånting när jag har kört...å sen bara varit uppe ca en halvtimme i lägenheten. Ringde till pappa och berättade, och han sa att han hade en burk med punkteringsskum i bagagen som jag kunde testa. Det är ett skum som man sprutar in i däcket å så kan det laga hålet om det är litet!  Aa det lät ju bra.. Insåg att jag var tvungen att gå upop och byta om igen till oömma kläder, sen fyllde jag i skummet, å åkte till macken och skulle fylla på mer luft. Sen stod det att man skulle köra runt lite så skummet kan fördela sig. aja körde lite lugnt i stan å sen hem igen. Kollar däcket när ja kommer hem å det ser bra ut...men så hör jag..Det pyser!! :(   Jaa då var det bara att ta fram reservdäcket då!  Efter ett ANTAL telefonsamtal till min stackars pappa så var det nya däcket på. Ett litet minidäck som man bara fick köra 80 med, plus att man helst inte skulle köra mer än 10 mil med det. Tur att det bara blir typ 11,5 från mig till mamma, sen pappa. :P
Kan säga att det gjorde ont i mitt hjärta att behöva köra 80 på E4!! Satte i farthållaren på exakt 80 och sen var det bara att snigla fram och stoppa trafiken :(




Kom fram 1 timme å 15 minuter efter att dom andra börjat äta julmiddagen. Åt massvis med mat, och sen hade vi julklappsutdelning. Tomten var misstänkt lik min syster Pernilla. Sen var det fika, å sen dax att åka hem till pappa. Även den resan gick väldigt sakta.
Hos pappa blev det fika, å sen julklappsutdelning igen. Sen satt vi och myste och sjöng lite karaoke.. Har ju hamnat i en musikfamilj nu.. pappa, sanna å madde sjöng å det lät väldigt bra. Jag kom väl in me nå ord ibland men det kändes dumt att förstöra :) 

Fredrik hjälpte mig att byta till ett vanligt däck, iofs sommardäck men jag kan iallafall köra lite fortare än 80 om det är bart! :)

Nu hoppas jag bara att resten av min sverigevistelse blir bättre. Åker ju tillbaka till Norge på fredag sen är jag borta på okänd tid. Kommer inte ha nån lägenhet att komma hem till heller. Känns jättekonstigt!!
Idag har iallafall varit bra. Jobbat 7-11 och sen sov jag middag ett tag. Sen till Asp å se en film å äta sushi, å skjutsa honom till grabbkväll :)  Sen skulle ja hyra film, men det var exrent filmer, 3 för 100 och jag hittade tre jag inte sett så då blev det att köpa filmer istället :) 

Nu sitter ja å pratar me Tahu från NZ som jag träffade i Australien..han kommer till europa i maj å tänkte hälsa på! :)

GOD FORTSÄTTNING allihopa!!

Puss puss


Kommentarer
Postat av: Cissie

...och dte blev ju tydligen inte bättre! ;-) Din stackare. Hoppas resan tillbaka går bättre. Men nu vet du ju iaf att du klarar av att byta däck.
kram

2007-12-26 @ 20:36:57
URL: http://cissie.blogg.se
Postat av: Eken

Du och din tur... Undra om det finns nått som INTE händer dig. Det är som jag säger, du borde skriva en bok. Eller en låt kanske ;)

2007-12-27 @ 18:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0