Man ska inte ropa hej...

Jaa.. nu sitter ni väl spänt vid era datorer och väntar på att höra hur denna flygresa gick. Eller kanske inte. Men jag berättar ändå.

Flyget Arlanda-Oslo var bara 20 min försenat! Mycket bra tyckte jag...eftersom jg bara skulle ha 1 timme å 10 min på mig innan nästa flyg gick. Vi kom iväg å allt var bra.. jag tänkte när jag satt där att det var så skönt att det flöt på. Mmm så kommer vi fram till gardermoen.. å väntar å väntar på väskorna. Tar EVIGHETER å jag börjar bli stressad. Går på toa.. tar ut pengar.. allt för att det ska gå så fort som möjligt efter väskorna kommit. Går tillbaka å väskorna har fortfarande inte kommit. Ätnligen kommer dom och det är ca 35 min till flyget avgår.. man ska checka in 30min innan men det brukar alltid hålla öppet längre eftersom det är kö. Å så kommer aldrig min väska nån gång!! VÄNTAR Å VÄNTAR..  NÄST SIST kommer min väska!!  Springer som en tok genom flygplatsen och till min incheckning.. den är stängd!! Panik.. sista flyget.. vad gör jag?  Så gick jag till informationen å han ringde ett samtal å fick veta att bagaget redan åkt till planet.. det går nog inte. Eller vänta.. har du nått i väskan som du inte får ta ombord på planet. Man får ju inte ha vätskor på planet så min 1,5 liter julmust till Kaya å Rosy fick jag slänga. Å så lite schampo å sånt.. Å en jättedyr aloe vera kräm. Å ändå var det inte säkert att jag skulle hinna på planet. Gick igenom säkerhetskontrollen å fick kontroll på väskan..den lilla som tur var. Bad henne skynda sig å sa att mitt plan gick 20.47. OJ sa hon.. det är ju nu!  JAAA... så fick jag väskan å sprang. Gate 4. Det började på 39. Det är en evighet och jag fick stanna och gå flera gånger. Bannade mig själv för att jag inte har bättre kondition! Nu blir det hårdträning!     Kom fram, torkade svetten i pannan å försökte få tillbaka andningen...å dom snälla flygmänniskorna väntade på mig! Dom fixade ett låtsasboardningcard och jag fick komma på planet ändå!! TACK!!  

När ja kom fram tog jag flygbussen ner till Förde sen kom Arild å hämtade mig där å skjutsade hem mig. Mycket snällt. Nu har ja duschat å ska lägga mig å läsa. Terje är på fest.

Ha det bra allihopa..det ska jag ha! :)

Kommentarer
Postat av: Eken

Ahh.. när kommer den där boken då! ;)

2007-12-29 @ 17:31:38
Postat av: Petra

Den släpps inte förrän jag är död..
ska jag skriva ner allt jag gjort å allt som hänt mig vill jag helst inte bli mördad. :)

2007-12-29 @ 18:59:10
Postat av: Anonym

Heheh, sällan du hamnar i massa strul! Men det var ju skölnt att du kom med till slut iaf :-)
Gott nytt år på dig!
kram

2007-12-30 @ 23:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0