Var det turkiet jag var i?

Man kan ju lätt tro det när man tänker tillbaka på min hemresa. Sitter på Arlanda nu..äntligen!   06.33 gick planet från Förde. Då hade ja varit vaken ett tag för Terje terroriserade mig för han va på fest. han ville visa upp sin snygga svensk sa han. Suck. Orka festa kl 5 på morgonen! Aja men fick låna hans bil iallafall upp till flygplatsen. Väldigt snällt tycker jag. Han måste ju få skjuts dit å hämta den nu. :)
Hamnade bredvid en man på kanske 55 år som började prata och märkte att jag var från sverige precis som han. Han hade bott i Förde i 11 år, fast han hade varvat det med Grand Canaria några månader om år. Annars skulle han inte stå ut med regnvädret sa han. Jag kan förstå honom. verkade som en rik typ, bjöd mig på en vatten! :P Han hade eget  företag i Norge å va delägare i företag i gud vet hur många länder. Sålde nå fisk.
Han hade även jobbat som  pilot och pratade om att det var så perfekt flygväder, lagom kallt och inga moln. Dom hade sagt att det skulle bli skitväder på gardermoen, men han konstaterade att dom hade fel. Så berättade han att Gardermoen ligger på ett grymt dåligt ställe, att det vädligt ofta blir förseningar å inställda flyg för att det bildas nå iskristaller i molnen å då kan man inte starta. Jaha tänkte jag å var måttligt intresserad.
När vi landade 50 min senare hade det faktiskt bildats ett täcke med dimma... aja så kan det gå.

Kom till gaten i bra tid och väntade. å väntade. Va tvungen att gå tillbaka till en tavla å kolla. Ny tid 9.20.  Jaja bara en halvtimme, det kan man väl så ut med!  Tio över 9 sa dom i högtalarna att vi skulle gå till en annan gate ganska långt bort. 9.30 fick vi börja visa boarding pass och vänta på bussen som skulle ta oss till flyget. Bussen kom efter ett tag och vi gick på. När vi kom fram till flygplanet så fick vi inte komma in i flyget. En gubbe kom och sa nått om iskristaller och dimma. Jahaja. Den rike mannen hade haft rätt. Ny flygtid om TVÅ timmar sa gubben. ÅÅH..så fick vi åka tillbaka till gaten.. och där fick vi sitta/stå i 2 timmar till. Det fanns inte en enda sittplats där så man fick sitta på golvet om man inte ville stå. Aja men vi kom på flyget till slut, kom fram till arlanda.. stannade vid en gate..å väntar. Efter nån minut säger flygvärdinnan att det tyvärr är fel på vår gate så vi får vänta på en buss som tar oss till en annan gate. SUCK. Folk började skratta för nu var det bara lustigt. Kändes overkligt.

Nu ska jag gå till ett fullbokat tåg och hoppas att jag får åka med ändå. Wish me luck!!

Kommentarer
Postat av: Eken

hehe. Kul början på julen.... ;)

2007-12-21 @ 13:49:56
Postat av: Cissie

Heheh, bra start på julhelgen...

2007-12-26 @ 20:36:06
URL: http://cissie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0