Då var man på väg bort igen då

image65

Om 12 dagar åker jag till Norge igen! Till Førde..igen! För att göra en lång historia kort.. Jag registrerade mitt CV på jobzone.no. Dagen efter ringer dom upp å säger att dom kan fixa jobb till mig! En dag senare ringer ICA maxi och säger att han vill anställa mig som skiftsledare. Han frågar vad jag har för löneförväntningar och jag säger att jag vill ha som på slakteriet, 130 kr timmen. Okej. Det fick jag.. men då skulle jag va väldigt bra! Absolut tyckte jag! :)
Sen så började jag kolla flyg å bussar å sånt. Jag skulle få ledigt över jul. Bara det att det skulle gå på 2500 å ta sig hem ungefär.. Så jag ringer till jobzone och frågar om jag kan få börja efter jul. Nej de ville att jag skulle börja så fort som möjligt. MEN då fick jag reseersättning 1000 kr istället! :) Känns som att man är eftertraktad.

Jag ska bo hos Terje.. som bor i en jättefin lägenhet precis vid vattnet. Och är borta på veckorna :) Känns tråkigt att lämna volleybollen när det går så bra.. och vännerna. Men jag vet att jag har massa vänner i norge med. Å det kommer säkert bli mer av den varan från jobbet. Det var tydligen mest yngre som jobbade där. Jag har även fått lägenheten uthyrd jan-maj så det löste sig väldigt bra det med.

Just det ja. Jag har inte skrivit något om helgens matcher. Lördagen mot Vännäs var helt sjukt dålig. Vi har aldrig spelat så dåligt nån gång!! Sen söndagen spelade vi upp oss lite och vann mot IKSU, men det var ingen kanonmatch det heller. Så nu är det vinna eller försvinna den 8 december. Vinner vi, så vinner vi serien. Förlorar vi så är vår enda chans att gå upp i allsvenskan att Vännäs förlorar mot Skellefteå. å det vågar vi INTE hoppas på.

Idag har jag varit med Cissi och ätit sushi, sen hem till henne och äta bakelse och dricka te. Mycket mysigt. Gick en sväng på stan oxå men hittade som tur var ingenting. Hennes hundvalpar va så söta!! Små korvar som låg där och pep. :)

Kommentarer
Postat av: Eken

*snyft*
:(

2007-11-29 @ 10:36:44
URL: http://ekens.blogg.se
Postat av: Cissi

Mmm och du kommer missa när dessa korvar växer upp!!! Trist att du åker så snart, men kul för dig :-) Lycka till. kram

2007-11-30 @ 01:35:06
URL: http://cissie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0