Geiter

jaa så heter det på norska. :)  Getter alltså. Japp "vi" klipper getter oxå. grymt smarta djur.. Fåren ær oftast ganska korkade. Men getterna har mycket mer personlighet och ær nyfikna. Førra veckan var det en jætteliten vit get som var jætterædd...å det va bara stora runt omkring honom..så jag gick in i båset och lyfte upp honom...  Fick hålla i honom som en bebis å han børjade pussa mig på munnen. ganska kær man blev dårå! Alla stod å tittade å det var en kvinna som fick tårar i øgonen.   Men det bæsta med mitt jobb ær ju att vi inte ser att dom dør. Så man kan låtsas iallafall att dom inte ska dø. Geiternas pælsar slænger vi bara.. eller man klipper dom bara på magen å halsen. Før slaktens skull.

Ska helt klart skaffa mig getter om ja blir bonde hihi!

Skriv  en fullstændig rapport från amtcherna på hemsidan! Please!

Kommentarer
Postat av: Eken

Sådärja. Nu står det lite om matcherna och några bilder ;)
kraaaaaam på däää

2007-10-16 @ 17:49:43
URL: http://eken.blogg.se
Postat av: Cissi

Kan du inte ta hem en get till mig?? en liten söting vore nice :-)

2007-10-17 @ 16:49:35
URL: http://cissie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0