Skitdag!!

Idag har varit den værsta dagen hittils sen jag kom till Norge. En sån dær dag som man undrar om man borde stannat i sængen.Fast det børjade iofs i sængen..drømde massvis me mardrømmar hela natten! Så vaknade jag.. kom ut i bilen.. å det ær FROST før førsta gången på rutan. Å ingen skrapa..  Jag å annahar ganska pressat tidsschema på morgonen så vi ahde inte riktigt tid før frost! Aja kom till klippeplassen typ 3 minuter innan vi børjade så det va ju bra.   Sen var det en get som skulle klippas så jag skulle hjælpa till att ta ut den. Men geten var livrædd å børjade slænga med huvudet nær jag høll i hornen... så jag klæmde fingret mellan hornet å væggen. Blev ett sprucket blodkærl å lite dunk i fingret. En halvtimme senare ska jag føsa fram får...då ær det ett som kissar på min sko. Har mina foppatofflor så det blev vældigt bløtt och gosigt på strumpan.
Sen skulle jag tvætta hænderna ett tag senare.. satte på kranen å stoppade in hænderna..så ær det skållhett!!!

Sen så fick jag 2 kvardratmeter ull øver mig..  svåprt att førklara hurfør dom som inte vet hur det ser ut hær...men det var så att ull hade fastnat i ett rør.. och valde att slæppa precis nær jag stod under!!!  Helt sjukt!!  Blev ganska førvånad nær det helt pløtsligt kom en stor duns i huvudet. :)   Sen var det bara att plocka upp den dær ullen från golvet.    Å ja...jag glømde.. det ær bara efter lunch æn så længe. Har 6,5 timme kvar att jobba...  Kan ju bara tænka mig hur det kommer gå!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Har ngt börjat gå fel så är det ofta att det fortsätter med tokigheter resten av dagen!
Hoppas dagen slutar bättre än den började.
kram

2007-10-25 @ 14:24:55
URL: http://cissie.blogg.se
Postat av: Kristin Boork

Tur du är en hårding gumman!

2007-10-25 @ 15:22:25
Postat av: Eken

Mmm jag menar det. No one puts Petra in a corner. hehe

2007-10-26 @ 21:47:34
URL: http://ekens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0