Work work

Jaaaa...det var længe sen..   Men det finns 2 riktigt bra..eller vænta 3 riktigt bra anledningar till det.
Ett:  Jag har ingen dator.. På jobbet finns en dator och det finns ibland 10 minuter  øver efter att man ætit som mah kan kolla mailen å så.. men hinna skriva blogg.. næ jag tror inte det!
Två: Jag har inget att skriva om. Gør inte annat æn att jobbar typ. (utvecklar det senare)
Tre: Jag tror inte att nån læser min blogg. Får iallafall aldrig nån kommentar. Så det hær inlægget vill jag att minst 5 olika personer ska skriva en liten kommentar till før att jag ska fortsætta skriva :P


Jaaa sist jag skrev hade jag varit på fest och "dejt" ja..  Veckan efter.. inte gjort nå annat æn jobba.. å træna..
Fredag tog vi chefens hundar på promenad och gick upp på fjællet hær bakom. Det var vældigt mørkt.. men skønt att gå i stændig uppførsbacke ca 3 km. Vægen hem joggade vi. Va hur skønt som helst. Ganska ovant att gå med vældresserade hundar. Det ær 2 labradorer.. tror jag :P Svarta.. Som tævlar i dressyr.. hmm så heter det kanske bara med hæstar?  aja men dom ær vældigt duktiga iallafall. Går fot (endast vænster sida) om man inte sæger fri. Då nosar dom å kissar. Dom heter førresten Rom och Cola..  fast på norska då..  typ Rømm å cola.

Lørdag skulle vi sova længe.. men vaknade alldeles før tidigt. Var till stan en svæng... sen skulle Anna festa på kvællen. Jag orkade inte. Inge sugen alls..så jag va chauffør istællet. Stannade ett tag på vorspiel (førfest) sen åkte jag hem å spisede Grandiosa! :)  Somnade vid 12...men vaknade av en full Anna som ville hem vid 3tiden..  Va måttligt road nær jag drog på mig klæderna och åkte.

Søndag var vi barnvakt. Kom dit vid 10 och både Kaya (4år) å Rosy (14 mån)  blev jætteglada..  Tg det lugnt ett tag å tittade lite på tv å så. Sen skulle Rosy ha mat..  hon ær en mycket bestæmd ung dam. Sitter å dansar å låter HELA tiden medan hon æter. Men hon vet precis va hon ska ha. Hon viftar lite me armarna mot det hon vill ha i næsta tugga. Å om man skulle råka ta youghurten istælet før brødbiten då.. då skæller hon ut en direkt. Sen hade hon sjælvklart bajsat.... å va extremt trøtt..   Så hon skrek och vægrade låta mig byta bløjan... det blev bajs typ øverallt.. hon vred sig å førsøkte slænga sig av skøtbordet.  Lyckades till slut å fick henne i sæng. Anna va ju lite bakis så medan Rosy sov så var jag och Kaya ute och hoppade studsmatta :)  Så otroligt kul :)      Efter en timmes sømn va Rosy glad igen och vi packade och åkte till simhallen. va mysigt att bada men vældigt krævande!     Sen bjød Eivind å Haley på middag..hur gott som helst me køtt å bea. :)

Måndag jobba..  6-20.30 blev det. Sen hem å æta macka och sova
Tisdag jobba. 7-18...sen æta macka å sova
onsdag 7-15...otroligt skønt att sluta tidigt.. men ændå tråkigt før då vet man att man ska jobba øver på fredag istællet. Dom behøbde oss bættre då.   Sov middag.. åt mat.. læste.. sov
Torsdag Jobba 7-18...åkte dirket till træning å trænade till 20.. sen ringde Johann och erbjød sig att skjutsa hem mig.. ja visst tyckte jag. Men så lurade han mig att va med å kolla på film.. USCH va trøtt jag var. Men men..   Flyboys såg vi.. inte så bra. eller..  hændelseløs.
Hemma vid 12..   Klockan ringde 05.15 och det ær æntligen fredag igen!!!!  Jobbade 7-20 idag. Sen ringde chefen å frågade om jag va trøtt. Har gått som ett lik hela dagen.. alla har varit førvånade att jag varit så tyst idag :)   Svarade att jag va rætt trøtt. Han slutade ju 14 som alla normala mænniskor som inte ær pengakåta. Jahaa sa han.. då orkar du inte va barnvakt då.. om jag kommer å hæmtar er på jobbet nu!? :)  Hmm... jooo klart man kan det. Får ju låna dator och tv..  å barnen sover redan.. så jag fick sova i soffan om ja ville oxå. I utbyte får jag ha bilen imorron.. wihoo :)   Bra det før Anna ska va nykter.. ¨min tur att dricka nu!  Å min tur att væcka henne kl 3 på natten før att komma hem!  
 Nu ska jag æta morotskaka å lægga mig framfør tvn.

C ya!

Kommentarer
Postat av: Kristin Nylander

Bränn inte ut dig därborta bland all ull gumman. Man måste roa sig också vet du;-) Ni verkar ha det mysigt och trivas i alla fall, bra det! Tusen å åter tusen kramar från Gävle

2007-10-06 @ 11:50:42
URL: http://brynas.se
Postat av: Eken

Shit... du verkar inte göra annat är å jobba och träna. Kommer du hem och ser ut som en tunnis så.. så... nyper jag dig i örat. HÅRT!! hehe

2007-10-06 @ 12:41:52
URL: http://ekens.blogg.se
Postat av: Sofi

Hej och hå - jobba på!
Man kan ju undra hur den där chefen överhuvudtaget har klarat sitt företag och sitt familjeliv innan du kom dit ;-)
Erkänn att du är lite avundsjuk på oss som ska åka minibuss i typ tio timmar på fredag bara för att få nöjet att spöa Skellefteå och Norsjö i seriepremiären! Dryg resa känns det som , men kul också!Skönt i alla fall att ha den resan avklarad först...
Bra att du jobbar hårt och tränar flitigt så att du matchar mig och de andra brudarna när du kommer tillbaks! (Extra plus att du håller barnvaktskompetensen vid liv :-) )
/Sofi.

2007-10-06 @ 21:45:28
Postat av: Aspen

Du verkar trivas iaf! lite synd de, man vågar ju aldrig supa till ordentligt längre, när det inte nån som man kan lita på att bära en hem haha. Såg ju hur det sluta sist! Hade gött krams

2007-10-07 @ 16:07:04
URL: http://andersasp.blogspot.com
Postat av: Cissi

Här kommer det femte inlägget! :-)
Låter som du håller på att jobbaihjäl dig!!! Ta det lite lugnt. Vi vill ju faktiskt ha en Petra kvar när du kommer hem.
Du kanske ska bli lite bättre på att kommentera andras bloggar oxå?! ;-)
Puss o kram

2007-10-08 @ 00:51:13
URL: http://cissie.blogg.se
Postat av: Johanna

Här får du en sjätte kommentar oxå så du kan glänsa lite!

2007-10-09 @ 20:04:00
URL: http://tjohannana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0