sliten mænniska

Hej igen alla

Hær står jag och betalar 3 kronor per minute før internet.. hur sjukt ær inte det. Men vad gør man inte nær man væntar på bussen å det regnar ute. :P    Det har faktiskt varit sol idag!! Jætteskønt!! Men en hel dag med sol ær ju før mycket begært.

Jobbet går bra.. igår jobbade vi 06.30 till 17... ganska jobbigt.. men det går bættre och bættre faktikst. Idag stod jag och tænkte på annat.. å kom på att jag faktiskt tog det lugnt å att det gick på rutin..  var vældigt nøjd øver det :)   Men sæg den lycka som varar.  30 minuter senare kommer chefen å sæger att det var en tant som var før trøtt... så istællet før att ha en egen fårklippare... skulle vi vara 2 stycken som delade på 3 fårklippare!!! Fy fan sæger jag.. sprang runt som en høna i tre timmar. Hann inte andas ens.

Just ja..   Alla norrmæn ær fula. Nu ær det bekræftat. MEN!!!   Det ær værsta HUNKEN på jobbet!!!  En nya zeelændare som ær fårklippare. Så har han ett linne på sig å visar sina skitsnygga armar.. å ær jættebrun.. å svettig.. å ja ni vet!!! Man blir ju helt hypnotiserad!! :) Men men han ær gift.. å har tjejen med sig som ullkrattare så det ær lite kørt :)

Jaha.. vad har vi gjort hittils då. Vi bor ju i en liten stuga med en tv som bara har en kanal..  NRK 1. Det ær som svenska 2an ungefær. INGET bra alltså. Å ingen dator..   Så vi har gått långa promenader..  i lørdags høll jag på att få panik før att vi inte kunde gøra annat æn att sitta å stirra in i væggen typ. Så jag gjorde lite armhævningar å situps å grejer. Anna tittade på och blev road av det :P
Sen på søndagen skulle vi till en fisketævling trodde vi. Jag hade blivit ditbjuden av en jættesnæll gubbe som jag liftade med från stan :)  Han sa att dom va ett gæng som skulle fiska å så var det som marknad dær. Så vi lånade cyklar av grannen och cyklade ivæg. Nær vi kom dit kostade det pengar... å vi var før snåla før att betala 50 kr før nå sånt..  så då cyklade vi och kollade på hotellet som vi funderar på att flytta till. det ligger 14 km från dær vi bor nu..  2 mil från stan.  Efter halva vægen børjade det regna.. å på hemvægen øste det ner.. ni kan ju tænka er att cykla i øsregn ungefær 2 mil.. :P  va ganska bløta. Tog en liten whiskey och bæddade ner oss i sængen nær vi kom hem.

Igår førsøkte jag køpa ett kontantkort.. bara de att min telefon ær operatørslåst..så det funkar inge bra.

Åh..orkar inte skriva mer nu..    Men om ni undrar så går det inte att skicka sms till mig på 2 dagar..  sen kan ni sætta igång igen :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0