Mycket funderingar nu

image101

Är det nått som kan göra en sömnlös på nätterna så är det pengar. Vet inte nått som ger mig så mycket ångest som det. Jaa men du är väl rik, du har ju varit i Norge och jobbat säger alla. Sanningen är den att alla pengar som blev över efter att ha ätit och bott i Norge har gått till skulder, lån och räkningar hemma. Hur kul är det!? MEN, jag ska inte klaga. Har faktiskt betalat Alanya för dom pengarna oxå. 6500 kr. Känner verkligen att jag förtjänar att åka. Fast samtidigt, visste jag att ekonomin skulle se ut som den gör nu hade jag inte anmält mig.

I Sverige får man lön en månad efter man jobbat. Det betyder att jag inte fått nån lön den här månaden. A-kassa ska jag få. Men först måste jag få arbetsgivarintyg från båda jobben i Norge. Det tog tid. Skickade in dom till Norska arbetsförmedlingen NAV.. och fick tillbaka att jag ska komplettera med Lønns och trekkoppgave. Jahapp. Ringer arbetsgivarna i Norge. En har semester. Så tar det tid oxå så klart. Idag har jag äntligen fått iväg dom papprena till NAV. Då kommer jag förhoppningsvis få ett papper som heter E301. Det ska jag i sin tur skicka till Alfakassan. SEN ska dom besluta om jag ska få pengar. Vilken jag så klart ska få. Men ni kan ju gissa hur lång tid det kommer ta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0