Alien gubbe

Råkande ut för en full gubbe för nån dag sen när jag satt och väntade på bussen i Valbo. Han såg ut som att han varit full ett bra tag, och hade lite skitiga kläder och ett sår i pannan.
Han kommer fram å säger något om att hans liv är skit, och att han bestämt när han gick och la sig igår att IMORGON ska jag förändra mitt liv. '

Jaha, säger jag ointresserat och tittar bort.
"Jaa, men vet du vad som hände!?" Svarar gubben.
Näe. (Forftarande lika ointresserad)
Gubben tar det som en invit och sätter sig istället bredvid mig och börjar berätta livligt.
"Jag drömde att jag blev BORTFÖRD AV ALIENS!!!"
Jaha..
"Ja, du verkar inte så övertygad..  tror du inte på aliens?"
Näe..
"Nähä... men alltså BUBKA! Han var väl en jääääävla alien han! Känner du till honom?"
Jao..lite grand. Svarar jag, insett nu att jag inte kan ignorera bort den här killen.
"Han KLÄTTRADE på sin stav! Klättrade. Fattar du va coolt. Det är ingen varken före eller efter som lyckats med det. "
När han inte får något svar av mig så fortsätter han. "Jaadu. Ingenting är omöjligt. Han är nog störst av alla."
Ja, om inte Michael Phelbs är det nu då svarar jag.
"PHELBS! VILKEN JÄVLA NOLLA, Jag är så jävla mycket bättre än honom"
Ehm.. jaha? Å gubben berättar att han varit simmare och sen simtränare i över 20 år. :)  Kommer fram till att vi har många gemensamma bekanta. haha. Världen är liten.

Kommentarer
Postat av: Kärstin

Hahaha, gubbjäkel:-)

2008-08-20 @ 23:15:58
Postat av: Eken

Jaduser! Man kanske ska prata lite mer med dom där fullgubbarna. hehe

2008-08-21 @ 12:42:44
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Sofi

Man skulle kunna föra samman rubrikerna på dina två senaste inlägg så kanske du har svaret på den stora livsgåtan där!?

2008-08-21 @ 14:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0