Händelserika dagar

Torsdag morgon kl 05.30 lämnade jag hemmet för att åka till flygplatsen Bringeland i Förde. Då hade jag sovit 2,5 timme. Tidsoptimist som jag är kom jag på vid 12 tiden att det var dax att packa, å sen efter det kom jag på att jag inte städat lägenheten, och terje skulle ju komma hem när jag var borta.
Båda flygen gick oväntat bra och bagaget var redan på bandet BÅDA gångerna när jag kom dit! Fick vänta 1,5 på tåget på arlanda, men med sushistället, internet och Salmingbutiken så gick det snabbt.

Kl 13 kom jag till Gävle, då mötte Cissi A mig och vi gick till java och åt mat :)  Sen kl 14 var jag till Cissi F på Popp i topp och gjorde en STOR förändring. Jag har blivit brunett. Det känns jättekonstigt!!
Vissa har ju sagt att det ser ut som att det är klimakterielila men..  jag väljer att lyssna på dom som säger att det ser bra ut!
Efter klippningen träffade jag Kristin och gick till Waynes och fikade och pratade lite skit. Hon fick en alla  hjärtansdag/försenad födelsedagspresent som jag är mycket nöjd över. Från Salmingbutiken och hockeyinspirerad så klart! :)
Efter det gick vi till min lägenhet som jag hyr ut för att hämta grejer i förrådet. Kommer dit, å så är dörren uppbruten och alla grejer i en enda röra där inne. Helt omöjligt att se va som fanns kvar å inte.. och jag var i lite chock så jag kunde inte tänka klart heller. Ska dit igen idag och gå igenom tänkte jag. Ringa polisen, å så gavlegårdarna för att dom skulle komma och fixa nytt lås.
Sen bar det iväg till träningen. Gick skitdåligt och det kändes som att det var ett år sen jag rörde en boll!
Päris var så snäll så hon kom och hämtade mig i Gävle, å körde hem mig till Söderhamn. Kom till Mr och var väldigt trött. somnade efter en halvtimme eller nått. Det gjorde nog inget.. Vissa vill ju spela WOW hel nätterna :P

Lördag morgon och det är inte ett moln på himlen. Jag går ut vid 10 tiden och kollar lite på stan, och köper semla. Min första semla för året, å gud va gott det var! Det dumma är ju att det bara finns 2pack..så jag var ju tvungen att äta upp båda på en gång! ;)

kl 12 träffar jag Mathilda och äter kina. Shit vad jag saknar Kina i Shamn!!Nästan så jag ska köpa med mig en hink me deras sötsura sås till Norge! :)  Sen åker jag till morfar på en snabbvisit i Söderala.. och vidare till Hanna. Världens bästa Hanna! :)  Vi tar en långpromenad i solskenet och pratar om allt mellan himmel och jord. Fortsätter senare över en kopp te och en kaka :)
Vid 5 hämtar jag mina grejer och bollar å så ska jag, Strandlund och Sara träna lite. Men det är FULLT i alla hallar! :(  Trodde aldrig det skulle va så många som tränade på fredagskvällar. Så då åker ja hem till mamma istället och äter tacos och gosar me Roxy. Eller försöker gosa iallafall..hon är inte särskilt med på det!
bestämmer mig för att åka till Järvsö och kolla på Asps hockeymatch. Lånar Saaben och drar iväg i 140..  Får guidning dit av en äkta järvsöbo!  När jag anländer till månskenshallen, som inte längre har månsken (kanske bytt namn oxå för den delen) så hinner jag precis ta ett spelprogram och lokalisera ockelbos målvakt när någon gör mål på honom. :S Kollar upp på måltavlan och konstaterar att det är det 5e målet. Aj då. Några sekunder senare säger speakern att det är 1 minut kvar av andra perioden.
Det var ett slaget lag som går till periodvila med "to much love will kill you" spelandes i högtalarna. Asp är besviken. Det syns. på sig själv eller laget det vet jag inte. Dom hade åkt med 10 spelare bara så det är kanske inte så konstigt om man inte orkar.. men sista perioden hände i stort sett ingenting från Ockelbos sida. Några skott mot mål, men det var ingen kraft alls i dom. Stora tabbar av backarna. Men asp skötte sig bra tycker jag. Släppte in ett till mål som var riktigt snyggt av Järvsöspelaren. Inte så mycket att säga om det!  Det var en kille i Järvsö som ställde sig ungefär på mittlinjen å drog på ett SKITHÅRT skott på asp så det small i handsken. Det är jag mest imponerad  över på hela matchen. Både skottet å räddningen.

Efter matchen var det bara att åka hem till mamma och sova eftersom MR fått magsjuka!! :(  Känns inte så bra att ha sovit där en natt redan men jag känner inget än så länge iallafall!!

Nu ska jag lösa melodikrysset med mamma. Usch va man får stå ut med! :P

Kommentarer
Postat av: pernilla

Du skulle ha köpt semla på tewes istället! Där kan du köpa bara en och de är dubbelt så goda!=)

2008-02-16 @ 11:07:49
Postat av: Johanna

Nä jag var ju inte och spelade, det var ju en dröm ju... Fast jag var och spelade här i stockholm för 3 veckor sedan fortfarande riktigt skoj och ännu roligare blev det då vi hyrde en kanindräkt till en kille som var med och spelade.

2008-02-17 @ 17:56:47
URL: http://tjohannana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0