Avgörandets timme

image82    image83  image84



Ingen kan väl ha missat att Handbolls EM pågår. Ända från början har jag sagt att jag vill ha en final mellan Sverige och Norge. Nu blev det inte riktigt så. Tyskland såg till att slå ut Sverige och det norska laget slutade med en oavgjord match mot Kroatien (23-23) i sin sin semifinalomgång, vilket inte räckte för att gå vidare. Därför blev det en match om 5-6 plats för det Svenska laget. Mot Norge. :)  
Har längtat i två dagar efter den här matchen.. men det släppte ganska snabbt. Sverige hade ett stabilt övertag hela första halvlek. När det stod 14-21 till Sverige plockade jag fram Sverigetröjan (fråga mig inte varför jag packat med den..tänkte att den kunde komma till användning nån gång på 5 månader)
Men jag ville inte riktigt sätta på mig den förrän segern var helt klar. Å tur var väl det. Sverige tappade SJUmålsledningen, och dom spelade riktigt dåligt ett tag. Slarvade verkligen med bollen. Pass som kastades för långt och ut från planen, straff i stolpen osv. Jag vred mig av nervositet! Jag ska på fest kväll med bara norrmän. Vi KAN inte förlora!

Andra halvlek slutade 26-26 och det skulle spelas 5 x2 minuter förlängning. Efter förlängningen var det fortfarande inget lag som vunnit, och vid det laget hade jag börjat ställa in mig på att gömma sverigetröjan. Men vi gjorde det!! Sverige vann mot Norge i match om 5 platsen (och även VMplats).
Svenskene knuste norsk VM-drøm som det står i norska tidningen  :)
Så nu sitter jag här i Sverigetröjan med ett stort leende. Jag funderar även att ha den på mig på krogen ikväll.. men jag har ju köpt en ny top också. Svårt val.

Samtidigt som handbollsmatchen följde jag även Ljungby-Sätra i volleyboll. Tyvärr lyckades mina underbara lagkamrater inte ta mer än 14, 11 och 10 poäng i den matchen, så det var inte en sån väldigt rolig match.

Nu sitter jag och lyssnar på Luleå- Brynäs på webradio. Det står just nu 1-2 till Brynäs så nu håller vi tummarna för ännu en seger för mitt favoritlag.

Måste städa lite oxå..  Festen är hos mig! :S


Kommentarer
Postat av: Kristin

Åå, favoritlag, minsann! Det gör en flicka som mig väldigt glad:-)

2008-01-27 @ 02:44:55
Postat av: Petra

Så du menar att du inte vet att det är mitt favoritlag? :P

2008-01-27 @ 08:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0