It's been a while

Upptäckte att jag inte skrivit nått sen nyår så det är väl dax för en uppdatering!

Det har väl inte hänt så mycket egentligen.. Förra helgen skulle jag och Johann ut och åka Kite på skidor. Eller han skulle väl åka och jag skulle testa och styra den där skärmen.. det kan ju vara ett bra första steg när man inte kan åka skidor :)
Det var bra med vind, men det hade blivit nån plusgrad dagen innan..så snön hade blivit till is överallt. Men vi hittade ett ställe som var okej, och packade upp kiten. En väldig procedur måste jag säga!
Fick upp den, och sen dök den. Upp och cirklade runt ett tag, sen dök den igen. Johann konstaterade att det var nå fel med linorna.. och han hade glömt beskrivningen så det blev till att plocka ner igen. Men det var riktigt skönt att komma ut och göra nått!

  

På vardagarna blir det mest jobba och sen ta det lugnt! Jag var med Tom en kväll på klättring, men det gick inte så bra. Satan vad svag jag är!  Det var en väldigt liten klättervägg.. med svåra vägar.. men jag klarade 2 iallafall :P

Onsdag och torsdag den här veckan har jag hoppat in på slakteriet och hjälpt till. Det var grymt kul att va tillbaka och träffa alla. Fick sortera ull, något det inte blev så mycket av i säsongen, det var ju Annas jobb. :P  Dag 1 var ganska lugn, men dag 2 blev det lite stressigare. Ett tag hade jag tre klippare att passa på! :)  Jobbade där 7-11, sen åkte jag direkt till ICA och jobbade till kl 20 :)  Money money.

Igår lördag var det överraskningsfest för stormarknadschefen som slutade i årsskiftet. De hade hyrt en jättemysig stuga en bit utanför stan, mitt i skogen, och fixat med mat och alkohol :) Jag hade jättekul, och det är verkligen ett bra gäng jag jobbar med. Alla var uppe och dansade och sjöng hela natten. Dom hade nån sång som dom skrivit som sjöngs ett antal gånger. Melodin var Hallelulja..  och till å med jag sjöng.. på norska. Gick bättre än väntat. Eller så var det bara jag som tyckte de för att jag var full.
Terje var en ängel och kom och hämtade mig kl 4 och körde hem några andra oxå. Det var en trött Petra som dunsade ner i sängen kan jag säga! Jag är ju inte direkt känd för att hålla ut till 4..eller hur! ;)

Vaknade kl 8, så nu ligger jag i sängen och skriver i hopp om att jag ska bli trött snart igen.

Just ja...glömde nästan! Jag är så stolt så jag snart spricker!!  IK Sätra vann sin allsvenska premiär igår med 3-0 mot Falköpings volleybollgymnasium!!!
http://www.gd.se/Article.jsp?article=123255
Jag satt spänt och följde varje poäng på internet ska ni veta!!


Kommentarer
Postat av: Cissie

Hej stumpan! Jag vet att du hade kommit om du var hemma :-) Men du jobbar ju och sliter i Norge, lite svårt att bara kvista över då!
Synd att kiten inte gick bra, vore häftigt att prova på!
kram

2008-01-14 @ 12:25:39
URL: http://cissie.blogg.se
Postat av: Sofi

Lite avis på all snö ni verkar ha där. Här är fortfarande inget - boooooring!

2008-01-14 @ 13:06:46
Postat av: Eken

Hehe. Nä du är verkligen inte känd för att hålla ut länge på nätterna. haha! En bragd måste jag säga.
Håller mä om snöbiten.. jätteavis. Här bara regnar det och blåser... surt..

2008-01-14 @ 13:38:06
URL: http://ekens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0