Skärpning

Jag fick höra idag att jag uppdaterar för sällan, så jag ska försöka bättra mig. Jag får väl helt enkelt skriva om att jag inte gör nått särskilt oxå :)

Idag har jag fått två tillskott på länklistan!
Kristin- En blogg som kommer handla om.. HOCKEY!  :)  Mycket efterlängtad blogg!  
å sist, och även minst på min länklista. Malte. En väldigt söt liten pojke som volleybollegenden Tobbe Nöjd lyckats producera ;)

Veckan som gått har varit lite annorlunda. Har jobbat på kolonialavdelningen 2 dagar. I frysen. Usch så kallt det är! Dom andra 3 dagarna har jag varit i Bake of. Två dagar upplärning för att sen jobba alldeles ensam på lördagen. Mycket att hålla reda på, och ska jag vara ärlig så var jag faktiskt nervös när jag skulle gå till jobbet! Men det gick väldigt bra allt måste jag säga!  Brände INGENTING!  Inte ens mig själv..  Sist jag bakade något  var för 1 år sen.. lussebullar! Jag har fortfarande ett fult ärr från det!

Tränat tre gånger den här veckan oxå. Skönt att vara igång igen. Hostan har varken förbättrats eller försämras efter det så det blir träning igen imorron! :) På tal om träning.. IK Sätra har spelat sin andra spelomgång i helgen. Den här gången på hemmaplan. Det gick väl inge vidare. Jag följde matcherna via hotline.. och jag måste säga att det nästan inte var spännande. Det var inte många bollar som Sätra ledde.. och hela tiden kom det upp: Motståndarmisstag. Vet inte vad som hänt men har fått rapporter hemifrån att stämningen inte var bra. Jag tror att det har med att alla var så nervösa. Med otroliga 75 som kollade på matchen, plus att det är mot ärkefienderna Tierp så försvinner viljan att vinna lite, och rädslan för att förlora tar över. Man blir irriterad på sig själv och det smittar av sig. Känner så väl igen det där. Nästa tar ni!   Jag jobbar på för fullt för att hitta billiga biljetter så jag kan komma och spela snart!

Ah just ja. Jag står inför ett ganska svårt beslut. Jag har blivit erbjuden ett 1-års vikariat på ICA. Som kassaskiftsledare. Tänkte att jag skulle skriva en plus och minuslista så får ni hjälpa mig. Börjar man med plus eller minus? Hmm jag tar plus.

Plus (varför jag borde ta jobbet)

*  Jag har jobb i ett år framåt.
*  Jag får ansvarstillägg på den redan höga lönen, så jag skulle tjäna bra
*  Jag trivs här i Förde
*  Jag trivs med arbetskamraterna
*  Om jag inte tar det är det inte säkert att jag har något jobb alls efter sista feb när mitt kontrakt går ut. Om inte jobzone hittar nå annat åt mig. På ICA kan dom erbjuda mig 2,5 dag per vecka om jag inte tar det här vikariatet.
*  Det är en volleybolltokig stad så nån borde jag väl hitta som vill spela beach med mig. (Vet dock inte hur det fungerar med turneringar å grejer här)
* Jag har ingen beachpartner hemma i sverige.. i år IGEN

Minus (Varför jag inte borde ta jobbet)

*  Jag kommer inte kunna åka hem i sommar, förutom 3 veckors semester
*  Jag kommer inte kunna jobba på slakteriet i höst där jag tjänar ÄNNU bättre :)
*  Det är lite ensamt här
*  Jag kan inte börja plugga i januari 2009 som jag planerat.
*  Kassan på ICA är inte direkt mitt drömjobb.
*  Jag kommer sakna mina vänner hemma nått enormt!

Shit. Jag blev inge klokare av den här listan. Hjärnan säger att jag borde ta det, hjärtat säger att jag inte ska göra det. Men vad ska jag göra om jag inte får nå jobb efter 1 feb? Jag har ingen lägenhet hemma och inget jobb. Ja.. Min mamma säger att jag ska sova på saken. Men nu får ni ta å skriva va ni tycker!

Till roligare saker. Jag var på fest igår.. hos 2 tjejer på jobbet. Var mycket trevligt, men jag va bara på krogen en liten stund. Var alldeles för trött. Terje tycker att svenskar är dom tröttaste människorna på jorden. Han har iofs bara träffat mig och anna så det är inte så konstigt :)
Idag var det upp tidigt, jag skulle vara barnvakt åt Kaya å Rosy så att föräldrarna skulle få åka skidor.
Började med lite frukost och gos med barntv. Sen var vi ut och åkte kälke. Helt sjukt kul.. även om det blir mycket jobbigare när man måste dra två skitungar UPP för backen :D Det var dock värt det på vägen ner när dom tjöt av skratt. Sen gick vi in och åt lunch. Mamma Hayley hade gjort soppa och det var bara för mig att värma. Kaya gillade inte soppan och det slutade med att vi satt där en timme innan jag fått henne att äta dom avtalade 6 skedarna och macka :P  Då hade hon gått igenom hela registret med gråt, maktkamp och begging. Hård extraförälder jag. ;)  Rosy (ettåringen) åt med glädje och hade soppa över hela sig.
Trodde att Kaya skulle vara sur efteråt men när hon fick gå från bordet så kom hon direkt och ville gosa i soffan. Fick Rosy i säng utan problem, å hon sover alltid mellan 1,5 och 2 timmar. Så vi satt under filtar och tittade på tv när tröttheten kom smygandes. Det var väl baksmällan som började komma, även om jag tog det rätt lugnt. Tittade på Kaya och hon såg trött ut hon med.. så frågade jag om vi skulle sova lite middag vi med. Gissa om jag blev glad när hon sa ja! :)  Vi sov båda två en timme..och hade precis vaknat när föräldrarna kom hem :)  

Nu ska jag nog sova så jag orkar med den kommande veckan. Måndag å tisdag jobb +träning. Onsdag-fredag jobb slakteriet 7-11 och sen ICA 12-20 :)   Är det konstigt att man är trött då? :P

http://www.gd.se/Article.jsp?article=123949


Kommentarer
Postat av: Kristin

Du glömde mig på minus-kontot! För mig är det klockrent, kom hem i sommar!

2008-01-21 @ 00:41:17
Postat av: Eken

Men åhh.. va svårt.. Ur min själviska synvinkel vill jag att du säger nej och kommer hem. Men jag vet ju... att du behöver. Så för DITT bästa så borde du nog tacka ja.

2008-01-21 @ 16:45:42
URL: http://ekens.blogg.se
Postat av: Cissie

Jadu, svårt val! Kul iofs att du blir erbjuden vikariat, det betyder att de är nöjda med dig :-) och att du gör ett bra jobb. Men tänk vad trist att inte ha dig här hemma...
Kram

2008-01-22 @ 00:12:43
URL: http://cissie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0