Glad midsommar?



Det blev inte riktigt som jag tänkt mig det här. Jag insåg tidigt att jag skulle bli ensam på midsommar. Det verkar vara nått mellanår det här. Då alla  åker med sin kära till familjehem, stugor och sånt där. Inte hört en enda som funderar på om man vill hitta på nått. Alla bara vet. Så, jag ringde PFV och såg till att jag får jobba så mycket som möjligt. Det behövs ju...både för min plånbok och för dom stackars gamlingarna. Å det har känts riktigt bra. Har inte alls känt att det ska bli jobbigt att va ensam på midsommar.

Men, så satt jag på bussen på väg hem från jobbet vid 4.. och ringde runt till dom som ja visste skulle va kvar iallafall ikväll. Kanske man kunde umgås dagen innan iallafall. Men av olika anledningar gick inte det heller. Så plötsligt så kom det över mig, och tårarna börjar bränna. Jag är ensam på midsommar. Eller snarare. Jag är ensam.

Imorgon känns det bättre. Det är jag övertygad om.

Kommentarer
Postat av: Eken

Massor av midsommarkramar till dig

2008-06-19 @ 23:38:45
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Cia

För två år sedan var jag ensam på midsommar... Det var jätteskönt och jag hade en superbra kväll med god mat och sen gick jag och la mig vid elva efter att ha läst en bok hela kvällen... :) Det blev faktiskt riktigt trevligt!

2008-06-20 @ 10:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0