Stenöpremiär

Efter att ja försökt tvinga alla jag känner i Gävle att åka och träna med mig så insåg jag att det inte skulle gå. Så vad gör ma. Man åker till Söderhamn. Där bryr sig ingen om lite regn! ;) Emilia å Malin Strandlund kom och hämtade upp mig på tågstationen och vi åkte ut mot Stenö. Det är en härlig känsla att åka dit! Alla kalla, varma, regniga, blåsiga, soliga dagar man har spenderat där! :)  Att men dessutom hade 4 nät att välja på istället för att slåss om ett är ju även det lyx. :)

Eftersom jag kom på att jag skulle åka till Shamn bara 15 min innan tåget gick gjorde att jag snabbt gick in på x-trafiks hemsida, skrev in Söderhamn-Gävle och fick svar att jag kunde åka hem 21.25 vilket kändes väldigt lagom. Tågtiderna har ju ändrats nu för nån dag sen.  Sen pckade jag och slängde jag mig på cykeln. Kom till tåget en minut innan avfärd.
När vi tränat klart åkte jag till mamma och va där en timme. Hon hade gjort rabarberkräm och det var hur gott som helst :)
sen skjutsade hon mig till tåget och innan hon åkte sa hon: Är du säker på att det går nu, det ser så tomt ut här. Jaa då säger jag. Jag hade ju kollat på hemsidan.
Kommer in å så på skärmarna står det att nästa tåg mot Gävle kommer 23.18. Hmm.. fattar ingenting så jag ringer min datasupport Kristin och hon skriver in samma sak på xtrafik. då är det tydligen en buss till ockelbo som går 21.25...å sen hade dom tänkt att man skulle åka tåg från ockelbo till Gävle! herregud. Så var det bara att promenera ner till stan å se fotbollen med Svenne å Kumar. :)  Strax efter 12 var jag hemma. Ganska trött men sov ju på tåget oxå så klart :)
Men. Det va helt klart värt det. Fick ju träna! :)


Kommentarer
Postat av: Kärstin

"Datasupport" och mitt namn i samma mening, inte varje dag! Tack för idag, kram.

2008-06-17 @ 18:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0