JÖTTEBORJ

Då var beachpremiären avklarad då! :)   Slutresultatet blev 3a av 32 lag..  Vi är mycket nöjda. Även om man självklart vill gå längre när man nått så långt!

Torsdag kväll satte vi oss i Passaten och började vår resa mot Göteborg. Vi kom nog inte iväg förrän strax före 7 eftersom Tompa jobbade och vi glömde maten hemma och såna saker. :)
Folk varnade från alla håll om snöovädret där nere i söder, men i Gävle var det inte en snöflinga..
-"Det är ju en sak som är bra med att vi kom iväg så sent, då är det ju inga poliser ute" (Citat av mig)
-"Nä det kan ju vara mycket poliser ute annars på skärtorsdagen"

Så vi körde på i vanlig fart. (Ungefär 30 över hastighetsbegränsningarna)
"Oj då där är en polisbil"
"Oj då där är det nån som blivit stoppad"
"Där är det en till som blivit stoppad"
Totalt såg vi ca 7 polisbilar längs vägen. Många av dom hade stoppat nån. haha. Lyssna aldrig på mig.

När vi hade nån mil kvar till Göteborg kom snövädret, men 20 minuter av 7 timmar känns som att det är helt okej.
Klockan var kvart i 2 på natten när vi kom till Formule 1 hotellet. Jag och Lisa hade samling kl 8 dagen efter. Det är ju inte lätt att sova direkt heller när man suttit i bil så många timmar. Så med ca 4 timmars sömn i oss tvingade vi oss till hallen som låg några 100 meter från hotellet.

Första matchen var mot 2 unga tjejer från Göteborg. Vi värmde upp med att springa 2 varv runt planen. Sen hade jag mjölksyra. Ojoj. Bollade..  men kom inte rätt till bollen nån gång. Första smashen lyfte jag inte ens från marken. Benen lixom halkade undan istället för att ta mig uppåt.
Aja. Nervösa som tusan ställde vi oss på planen ändå. Trots dåligt spel lyckades vi vinna den matchen. Mycket pga servar. Lite stärkta av segern skulle vi möta Thollander/Yoken från Södertälje. Har hört mycket bra om dom och det såg ut som att vi skulle få hårt motstånd. Det fick vi också. Vi förlorade med 2 raka set (15-10, 15-11) tror jag.
Men vi spelade ändå lite bättre än förra matchen.

Sista matchen var även den mot ett ungt göteborgslag. Det blev en jämn match som vi lyckades ta hem med 2-0 och vi var glada... och lättade. vi var vidare till slutspel som skulle spelas dagen efter. SKÖNT med vila. Det tar på krafterna att spela i sand första gången kan jag säga!
Resten av dagen var det bara att sitta och njuta och kolla på lite elitmatcher. Fick se några riktigt bra bollar och man blev så sugen på att spela igen. Anders å Tompa hade matchtid kl 16.00, så dom gick hem och vilade lite, och kom tillbaka vid 15-tiden. Sen visade det sig att dom inte hade sin match förrän mycket senare. Tror klockan var vid 20 när dom spelade första matchen. Dom förlorade båda sina gruppspelsmatcher med 2-0, och dte var inge vidare spel tyckte vi.
Kl 22 kom vi därifrån, och hungriga åkte vi runt hela Göteborg för att hitta pizza. Som ni kanske förstår var det omöjligt efter 10 en långfredag.. så det blev mcdonalds. Tur att man ätit pasta på dan iallafall.

Lördag vaknade vi utvilade eftersom vi inte började förrän 12. Hann värma upp lite mer, och hade lite mer ork i benen. Vi skulle möta ett lag som kommit etta i sin grupp och vi hade inga förväntningar. Förlorade första set ganska stort, och den förlusten tar jag på mig helt och hållet. Inte ett servemottag satt som det skulle.
Andra set hittade vi spelet igen och även deras svaga punkt i servemottag. Det blev ganska jämnt men vi vann det setet. "Nu ska jag serva på den där blonda jäveln och hon ska sprätta bollen åt helvete" sa jag inför sista och avgörande set.  Tävlingsmänniskan i mig hade tagit över och vi såg att vi faktiskt kunde vinna den här matchen.
Så jag servade.. på den blonda (jäveln) :)
Och hon sprätte! 6-0 stod det i avgörande set och Lisa hade inte behövt röra sig ens! :) Det behövdes kan jag säga. Vi var båda helt slut.
Wihoo vi vann setet och hade gått vidare till kvartsfinal. Vi va grymt nöjda redan då, eftersom alla lag vi spelat mot har spelat i beachhallar hela vintern.
Även kvartsfinalen blev en tresetare, vi vann första. Dom vann andra.. sen blev det ett jämnt sista set som vi tog hem. :)  Dom hade inte en chans mot Lisas parresmashar.

Semifinalen blev även den en ganska jämn historia, men där var krafterna slut. Benen kändes som gele och det blev längre och längre bollar eftersom vi inte kunde döda riktigt. Vi hängde med till 15-15 ungefär men sen var det slut. Det slutade 21-17 och 21-18.

Hemresan gick hur bra som helst. Inge snöstorm nu heller och inga poliser nästan.

Nu har man fått grym mersmak på beach kan jag säga!  Som Lisa sa. Det blev bättre och bättre varje match. I slutat på sommaren är vi BÄST! :)

Kommentarer
Postat av: Kristin

"Lyssna aldrig på mig."
- Okej!;-)

2008-03-23 @ 12:53:56
Postat av: Sofi

Så himla roligt för er brudar!
Stort GRATTIS!
Längtar gruvligt tills det är min tur att stå på sand, fast det blir ju inte kul att spela mot er två om ni är så grymma ;-)

2008-03-24 @ 11:55:25
Postat av: Cissie

Vad kul att det gick så bra!! Grattis :-)
kram

2008-03-26 @ 11:17:22
URL: http://cissie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0