Helhelg i Gävle

Julbelysningen är uppsatt i Gävle nu..  Fast den är inte tänd än. Jag älskar Gävle runt jul! Jättemycket belysning, bocken och massa annat mys.


Helgen började redan i tordags när Marcus kom över på middag. Lövbiff och klyftpotatis och bea, som jag saknat bea! Delade på en flaska rött och sen gick vi till Olearys och såg hockeyn. Tror inte var så road som mig och Kristin men..  han stod ut hela matchen! Förlust för Brynäs men helt okej match. Vi satt så nära tvskärmen att det kändes som att vi satt på plexiglaset. :)

Fredag sov jag länge, sen åt jag lunch med Eken och Maria. Alltid lika trevligt.. och jag tror att vi satt lite för länge om man tänker på att Eken åkte från jobbet :)  Gick runt en sväng på stan och tittade på lite Gävlefolk. Har glömt vad fina Gävlepojkar är! ;)
På kvällen gick jag, Kristin, Maria och Sofi på Helt Enkelt, åt riktigt god mat och gick sen vidare till.... BILAGAN! Sjöng en varsin låt.. Vi tänkte att det kan inte låta värre än dom som sjöng innan. Det var nästan tomt på folk, och samma två tanter som sjöng lika falskt låt på låt. Efter Bilagan blev det Heartbrek och lite dansande. Blev bjuden på efterfest med GIF som var ute och firade, men eftersom vi börjar bli lite till åren kände vi att det skulle vara skönare att sova! :)

Lördag blev en tur på Valbo köpcentrum och sen stressande till Läkerol Arena för att se Brynäs hemmamatch mot Frölunda. Äntligen en vinst för Brynäskillarna. Markström vs Honken och lillkillen vann den kampen. Skönt! 7974 eller nått sånt i publiken.. men jag reagerade på vad tysta alla var.

Jag och Kristin firade vinsten på Heartbreak. Riktigt rolig kväll..  träffade massa folk och dansade på ett packat dansgolv. Det var länge sen jag såg så mycket folk där! Iofs har ju jag varit borta ett tag, kanske vant mig vid Förde.. där är det INTE så där mycket folk iaf.

 En natt kvar på madrassen sen ska ryggen få vila :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0