Rundtur på slakteriet

I fredags fick vi en guidad rundtur av Eivind på slakteriet. Även fast det är mitt andra år så var det första gången. Hur kul som helst!!
Man blev helt chockad, även fast man egentligen visste vad man hade att vänta sig. Tror han sa att det var ca 30 pers som jobbade på slaktlinjen. Ett får tog ca 13 sekunder att slakta.
Coolast va maskinen som drog av skinnet av dom. Man bara kopplade fast och så snurrade den där grejen å det såg ut som när man drar av sig en trång tröja.
Det va lite coolt att se när dom dog med. En stor klämma i pannan å så somnade dom in.
Mindre kul var att se avhuggna huvuden i vagnar, eller maginnehållet som splashade ut på ett rullband.
Roligaste uppgiften (enligt mig som är lite cp) var en kvinna som satt ner med en avlång grej som hon stoppade in i analen å sög ut bajset. Undra vad man säger till folk att man jobbar med. :)

Kommentarer
Postat av: Tina

Amen ööörrrkkkkk!!!!!! :=)

2008-10-28 @ 09:12:44
Postat av: Eken

Men va faaaan! mm jättecoolt hurru. Säkert hög status på de jobbet. hehe Det kan du berätta för svärpärona när dom frågar varu jobbar mä. HAHA

2008-10-28 @ 12:37:37
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Tina

Svärpäror?? har jag missat ngt?? har fru bjelke gått o skaffat sig en karl på senare da´r??? En update please..:)

2008-10-28 @ 19:12:50
Postat av: Petra

Hmm ja det va mer än jag visste faktikst :)

Jag tror att fru Ekdahl menar att om helvetet faktiskt skulle frysa till is, eller om björnen slutade skita i skogen, och jag skulle få en pojkvän och därmed få svärföräldrar, DÅ skulle jag kunna säga till dom att jag jobbar på ett slakteri och min uppgift är att stoppa upp ett rör å suga ut bajs ur analen på får och getter.

2008-10-28 @ 22:42:59
Postat av: Eken

Ähh va inte blygsam nu. Du ä ju så gott som gift ;-)

2008-10-29 @ 21:22:01
Postat av: jenny Wik

Jag säger bara "Fy fan!" det är sådana här gånger man är glad över man inte är oskyldig som ett lamm ;)

2008-10-29 @ 22:27:54
Postat av: Petra

Hahahaha!!!

2008-10-29 @ 22:30:08
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Cissie

Hmmm, blää!

2008-11-01 @ 16:02:25
URL: http://cissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0