Framme i Kusslid

Då kan mamma och möjligtvis nån annan slappna av för nu är vi framme. :)  Efter en riktigt god  natts sömn kan jag berätta om sista delen på resan. Inte för att det hände så mycket.

Vi träffades till slut (med vissa problem) vid Majorstuen i Oslo, packade om grejerna så att även Malin skulle få plats i bilen. Bilen var verkligen FULLproppad!
Åt frukost på united bakeries. Det var jättemysigt och jättejättegott! Rekommenderas verkligen! :) Chokladen var lite för mörk för min del..
Sen kom den stora utmaningen. Killen som vi frågade på macken i närheten hade inte varit utanför Oslo.  Han var ca 25 år!! Så han visste inte vilket håll vi skulle åka för att komma mot Bergen. Ringde Eivind å han visste inte vilket vägnummer vi skulle mot heller. Första macken hade bara Oslokarta oxå.. men sen kom vi till en som hade Norgekarta och kunde guida oss åt rätt håll.

Ca två timmar senare än vi tänkt oss var vi alltså ute ur Oslo, och på väg "hemåt". Ja det måste ju nästan kallas ett andra hem när man bor halva året här. Resten av resan flöt på bra och det enda var väl att vi blev helt chockade av vägtullarna! SHIT alltså. 208 kr, 175 kr vad i hela friden går dom pengarna till???   Frågade Johann och när vi kom fram sa han att skulle inte dom pengarna finnas så skulle det inte finnas så bra vägar. Haha vilket skämt! Det är ju skitvägar i hela Norge ju!!

När vi hade typ 5 mil kvar fick vi tvärbromsa för tre stora kossor som stod mitt i vägen. Haha.

Efter att ha packat ur alla grejer här hemma så tog jag tjejerna på en rundtur i Förde. Å så en tur på ICA och handla. Det va så roligt att träffa alla igen!!  :)  Efter att ha träffat en i början på affären hade han skvallrat för alla andra med interntelefonerna. :D

Nu ska vi snart på möte på slakteriet.
Ha de!


Kommentarer
Postat av: Päris

haha de kossorna vill jag träffa=) Ola på jobbet var lite besviken att jag inte presenterade er=) kram

2008-09-02 @ 12:39:58
Postat av: Eken

Hoppas du har det bra därborta. Och det inte regnar allt för mycket :-P

2008-09-03 @ 10:29:06
URL: http://ekens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0