Då var det dax att sammanfatta julferien

Jag måste säga att det har varit VÄLDIGT kul att vara hemma! :)  Har hunnit med så mycket!
Jag har spenderat mycket tid i Gävle..  hann se bocken innan nån hackade hemsidan och sen brände upp den stackars fina bocken! Träffade hela gänget på piccos 30årfest. Saknar verkligen er allihopa!
Festen var lite avslagen.. tror alla var lite trötta. Å så åt vi så mycket god mat så alkoholen tog aldrig :)

Julafton blev riktigt mysig.. med mat hos mamma på förmiddagen och sen julklappsutdelning. Vet inte vad jag gjort iår för jag fick jättemånga fina julklappar! En jättebra pulsklocka bland annat! Inte nog med det så fick vi ju åka vidare och ta nästa julklappsutdelning hos pappa med den delen av familjen. Av pappa fick jag nått jag velat ha i många år.. En egen GPS! :)  Nu behöver jag inte åka vilse varje gång jag ska köra till en ny plats :)
Tror jag ska låna ut den till Emma nästa gång dom ska köra till Förde ;)
På kvällen drog vi fram Med Andra Ord, och tävlade tjejer mot killar. Det blev en jämn kamp, men jag tror vi vann till slut efter x antal omgångar. (Jag var så trött då så jag kommer inte ihåg vem som vann)

Juldagen blev lugn och skön.. Satt i mammas soffa och såg film och drack massa julmust. Det gäller att passa på :)
Jag har insett att jag blivit gammal medan jag var borta..det var verkligen ingen i min ålder som skulle ut på juldagen. Det är ju meningen att det ska vara jättestort ju! :)

Fick nog av Söderhamn på annandagen och drog till Gävle. Shoppade jättefina (läs dyra) träningsbyxor. Peak Performance så klart. Det är perfekt att få presentkort :)
Passade på att äta lite McDonalds, och mötte upp Asp och Picco för hockey i Läkerol Arena. Brynäs vann mot frölunda med 5-2 och humöret var på topp. Segern firades med en tokgod pizza och rödvin. Sen drog jag och Asp för att återutforska Gävles uteliv. Det kändes precis som förut! Dansgolvet från början till slut, förutom några snabba besök i baren eller på toaletten. :)

Ojoj.. nu blev det lte långt det här.. Hoppas ni orkat läsa allt. Jag är iallafall tillbaka till Förde och mjukstartar med en 13 timmars jobbdag. Trött och belåten :)

Avslutar med bilder på svensk julmat. :)

Julskinka med den viktiga Johnnys senap!

 

Sill, ägghalvor, rödbetssallad, sylta

Rökt lax, gravad lax och pepparlax



Potatis, Jansson frestelse, mammas köttbullar och prinskorv :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0