Vettskrämd

Vi bor ju i ett ganska gammalt hus. Som knakar lite då och då. När Malin varit ensam hemma påstår hon att det kommit konstiga ljud nerifrån nedervåningen. Så har jag varit ensam några dagar nu.. Malin skulle vara hemma på fredag førmiddag nån gång var det sagt. Så gick jag upp imorse kl 4... tog på mig kläder och satte mig før att äta min dagliga grøt.
Så tycker jag att jag hør nån som andas. Lite väsande lixom.
Blir lite rädd men inser att jag bara är løjlig. Det spøkar inte i huset!
Fortsätter äta och men ljudet fortsätter. Børjar kolla mig omkring.. näe ser inget.
Så tittar jag in i vardagsrummet som fortfarande är mørkt. Så ser jag det! Det LIGGER NÅN I SOFFAN!!!  Ett stort täcke och under ligger nått som rør sig i samma takt som det väsande ljudet.
Førsøker se på avstånd vem det kan vara.. men det går inte..så närmar jag mig sakta. Pulsen är väl 200 eller nått!
Drar bort täcket lite och backar snabbt. DET VAR MALIN!!!  Hon måste ha kommit hem nån gång under natten och lagt sig där før att inte väcka mig! Herregud!
Men vaken blev jag iaf och att åka iväg till jobbet kl 04.45 blev inga problem! :)

Kommentarer
Postat av: Sofi

Och ändå, fast man har sett hur många skräckscener som helst och irriterat sig på att offren går ned/fram/dit för att se efter var det hemska ljudet kommer ifrån, så gör man det själv när det väl händer!

2009-02-06 @ 11:09:09
Postat av: Petra

Ja herregud. Det är ju tur att jag lever nu :) Välkommen tillbaka förresten Sofi! :) Länge sen nu

2009-02-06 @ 13:32:38
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Eken

HAHAHA!! Tänk om du hade fått frispel och slagit till henne med något istället för å titta. hehe

2009-02-06 @ 19:30:30
URL: http://ekens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0