Nån som vill ha en bil? :)

Har börjat fundera på det här me bilen..  jag får ha den i ett år i Norge..  mot att jag har en lägenhet hemma. Vilket jag har. Men ett år har snart gått..så jag måste kanske börja tänka på att göra mig av med min pärla. Alternativt att registrera om den med norska skyltar.
Jag tänkte jag skulle kolla upp vad det kostade.. det kan ju inte va så farligt med en gammal svensk bil tycker man. Här är svaret:

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:
Avgift for egenvekt: 47 933,00
Avgift for motoreffekt: 6 881,76
Avgift for slagvolum: 23 458,00
Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 78 272,76
Bruksfradrag (80%): -62 618,21
Vrakpantavgift: 1 300,00
Totalt 16 955,00

Förstår ni att jag betalade 5000 för den här bilen. Men för att få ha den i Norge ska jag alltså betala SJUTTONTUSEN KRONOR!

Haha det är skrattretande.
Nu ska jag bara komma på smidigaste lösningen. :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, der här vi svaret på varför jag rullade hem röda faran till Sverige! Det är ju tokdyrt att registrera om till norska skyltar och det är förjävla dyrt att bli tagen med svensk bil i Norge efter att "tiden gått ut". Skittrist att det är så men man kan ju ändå förstå varför!



Min står hemma i Sverige och rostar nu typ.. kan inte riktigt förmå mig att sälja min älskling trots att vi köpte en Ford Focus -07:a idag som är superfin! Så nu äger vi tre bilar.. måste ta mig i kragen snart!



Kram!

2009-07-17 @ 22:13:17
URL: http://systertaki.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hahah, helt sjukt!!

De är roliga de där norrmännen ;-)

2009-07-19 @ 00:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0