En brus och en avis per dag tack!

Det är verkligen en djungel det här med den norska skatten. Förra året hade jag räknat med att få tillbaka ca 10 000 på skatten..  jag fick 378 kr. Tack för den. Nu har jag läst lite och jag TROR att jag inser vad jag gjorde fel. Fick besked om att man skulle kryssa i att man skulle ha 10 % standardfråndrag för att jag är utländsk medborgare som jobbar i Norge. Så det gjorde jag.
Men tydligen måste man oxå skriva i med siffror hur mycket man ska ha. Utifall man skulle vilja ha mindre än det man har rätt till. Eller så är det att dom inte kan räkna ut vad 10 % av summan är själva. Måste vara svårt det där.

Så fick jag höra av Jenny att man har rätt till brus och avis avdrag med. Varje dag. Brus är alltså läsk, och avis är tidning. Så 30 kr om dagen kan man göra avdrag på skatten om man är svensk. För att man ska trivas lite bättre här.
Ja jag kan ju inte annat än att hålla med. Vem känner sig inte hemma med en Cola i handen lixom? :D

Haha man kan ju inte annat än att le. :)

Såg förresten Män som hatar kvinnor idag. (Menn som hater kvinner)   Med Norsk text. Är positivt överraskad! Brukar inte gilla filmatiseringar av såna bra böcker.. men dom har gjort det bra tycker jag!
Tyckte det var lite kul att dom tonade ner alla svenska svordomar i textningen.. :)

Jag kan inte sova. Hjälp mig nån

Kommentarer
Postat av: Eken

Tidning och läsk!! HAHA! Ja det måste vara typiskt norge. Skulle ALDRIG gå igenom i Sverige.

2009-03-27 @ 07:54:52
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tyckte oxå att de hade lyckats bra med filmen! Glatt överraskad faktiskt, för det är ju som sagt inte ofta de lyckas med det. Snart kommer du hem :-) kram //Cissi

2009-03-28 @ 03:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0