Vulkanutbrott

Känns lite overkligt när hela norges luftrum är stängt pga av en vulkan på Island. Sist vulkanen var igång höll den på ett år! Det var ju flera hundra år sen, och då fanns knappast flygplan och sånt, så länderna bredvid blev väl inte drabbade på samma sätt.. Får verkligen hoppas att den väljer att sluta spotta aska snart, annars kanske man inte har nå jobb heller.

Moas pappa är på besök nu och skämmer bort oss med utemat. Igår var det kina.. får se vad det blir ikväll. :)
Vi tog med honom på slakteriet för en rundtur idag, och jag tror att han tyckte det var riktigt intressant. Han hade iallafall massa att prata om med dom skidtokiga människorna där.

Bilder från lägenheten kommer förresten, men jag vill få färdigt med soffan och så först!



Kommentarer
Postat av: Sofi

Märker du av askan - alltså direkt så att du ser den eller så? Det pratas om detta enorma askmoln men jag har då inte sett nåt eller känt att det skulle vara svårt att andas. Kan hända jämnas det ut av att Korsnäsarbetarna strejkar och det inte har rykt nåt därifrån på ett par dagar :-)

2010-04-18 @ 20:41:36
Postat av: Petra

Näe jag ser den inte, den ligger på så hög höjd så det ska inte påverka här nere. Det var nån här som sa att det luktade svavel men jag vet inte. Vi ligger ju "närmast" Island så det borde ju märkas tycker man.

2010-04-21 @ 09:50:54
URL: http://pbjelke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0