Mot Stryn!

Jag och Sofia packade in oss i bilen igår för att köra till Hornindal och se pianokonsert med Kjetil Grodås. Ja det var inte bara därför vi åkte.. Naturen runt stryn ska ju vara jättefin, och det är dåligt av oss att vi inte varit där fast det ligger så nära!

Hann inte köra så långt innan Sofia ser två liftare som vi plockar upp. Två tyska killar som ska åt samma håll. Dom kan ju inte ha tyckt att vi var så väldigt roliga. Jag kan ju inte prata så mycket efter operationen.. men men. :)

 

På vägen såg vi otroligt fina platser.. och självklart i Norge en massa djur. Vi fick stoppa för både kor, getter, får och en liten igelkott som ville över vägen. :)

 

 

och så kom vi fram och såg konserten. Saknade några låtar men annars en bra avslutning på kvällen!

Fin röst den där Kjetil! Å den norska naturen sen.. AMAZING! Tycker ni inte?! :)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: cissi

Läskigt med liftare! Fast de såg ju ganska harmlösa ut ;-) Den norska naturen/landskapet är så otroligt vackert. Måste verkligen ta oss en tripp dit nästa år. Vi var ju alltid där på sommrarna när jag v ar liten.

2010-08-09 @ 15:43:02
URL: http://cissie.blogg.se/
Postat av: Sofi

Verkligen otroligt vackert - till och med på kort!

En norsk gutt som liftar skulle även jag våga plocka upp och även om han hotade mig vet jag inte om jag skulle bli så rädd; "Nå må jej schlå daj" ;-)

2010-08-09 @ 21:23:06
Postat av: Petra

hehe nu var dom ju iofs tyskar då men. Dom såg ganska ofarliga ut. :)



Ja det är bara att komma hit! :)

2010-08-09 @ 22:40:43
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Linda

Men stackare! Såg att du tagit bort mandlarna! Tom Stian gjorde det när han var yngre och sa att det var det värsta han gjort i hela sitt liv!!! Jag skulle aldrig våga... men efter det är han ju aldrig sjuk längre så det är ju bra!!



Så fint ni har det där uppe i Norge!! Blir avis på naturen!

2010-08-10 @ 20:52:54
URL: http://systertaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0